Categorie: "Goede doelen"

Stunt met nep reclame voor herderpups van World Animal Protection heeft succes

Fok Off World Animal ProtectionVorige maand kwam World Animal Protection in de publiciteit omdat enkele regionale zenders hun ‘Fok Off’-spotjes weigerden, meldde Piep Vandaag. Wegens schuttingtaal. ”Geheel belangeloos hadden Johan Derksen en Loretta Schrijver ze nog wel ingesproken.” Zij roepen het publiek op een petitie te tekenen voor Europese regelgeving om een eind te maken aan ‘schandalige fokpraktijken’ in landen als Hongarije en Slowakije. ”Jaarlijks worden tienduizenden van deze hondjes, vaak

Bijensterfte aanpakken met hulp mobiele app kan meldt advertentie

Creëer een bijvoederplaats. Bescherm de bij.‘ Vraagt de kleurige advertentie ons vandaag over een zorglijke zaak, ondertekend door Hero,Bijensafari app KPN Consulting en Natuur & Milieu. En: ‘Bijensterfte aanpakken met mobiele app.’ Waarom? Het gaat niet goed met de biodiversiteit in Nederland, citeer ik de site van ontwikkelaar KPN Consulting. ”Natuur & Milieu zocht naar een manier om burgers te betrekken bij de problematiek. Omdat biodiversiteit nogal een abstract begrip is en niet meteen tot de verbeelding spreekt, koos de natuurorganisatie voor specifiek voor de bij. Door bijensterfte kan wereldwijd een voedseltekort ontstaan, want bestuiving

Zaterdag is Wereld Vluchtelingendag meldt reclame

Vluchtelingendag 2015Een trieste dag, want nog nooit sinds de Tweede Wereldoorlog waren er zoveel mensen op de vlucht.’ Wereld Vluchtelingendag is het a.s. zaterdag 20 juni meldt deze inhaak-advertentie van Stichting Vluchteling in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om wat te vergroten).  Die dag zijn er diverse activiteiten gepland die moeten leiden tot het verzamelen van meer fondsen. Veel reclame hoeft die stichting tegenwoordig niet te maken, de media staan dagelijks vol van berichten over het enorme, steeds groter wordende probleem van de

Rode Kruis Week ook ondersteund met reclame

Rode Kruis Week 2015Dankzij jouw gift voorkomen we dat “ongelukjes” uitgroeien tot persoonlijke rampen, want in tijden van nood staat niemand alleen.’ Op de affiches in bus- en tramhokjes zijn ze te zien, de reclame voor de Rode Kruis Week, vandaag aangevuld met een dagbladadvertentie in de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten). Aanleiding: de Rode Kruis Week vanaf morgen/zondag tot en met 20 juni. In deze periode wordt aandacht gevraagd voor de activiteiten in Nederland, zoals hun EHBO- en reanimatiecursussen. Moeilijk periode om fondsen te werven

Nieuw ‘H-team’ gesteund en sponsors bedankt in inhaak-advertentie Amsterdam Dinner

Amsterdam Dinner FoundationWhat a difference a day makes, de klassieker van zangeres Dinah Washington. En nu is die titel ineens trekker in de dagbladen vandaag, vanwege morgen/30 mei het Amsterdam Dinner Diner. De 23ste(!) editie maar liefst. Die staat in het teken, meldt de opvallende inhaker, van het nieuwe H-team dat staat voor Hiv Transmissie Eliminatie AMsterdam, een Amsterdams project dat de verspreiding van hiv op stadsniveau moet stoppen en de gezondheid van mensen met hiv wil verbeteren. ”Een belangrijk project, waarmee Nederland internationaal voorop loopt,” meldt de advertentie. De Foundation achter het jaardiner stelt zich ten doel om ‘vanuit haar oorsprong en

Jaap Jongbloed en Pom Zwart in spotjes Free a Girl

Duizenden meisjes worden in tal van landen gedwongen tot prostitutie. Help mee nog meer meisjes te bevrijden. Tijdens de actie Lock me Up – Free a Girl van 2 t/m 6 juni zullen meer dan 240 deelnemers zich 12 uur laten opsluiten. Zij zitten verspreid over 22 restaurants. Steun de deelnemers met een donatie. Hierbij donatie oproepen van tv-presentator Jaap Jongbloed en daarnaast Ambassadeur van het Liliane Fonds,

Met ‘Bedreigde Emoticons’ geld ophalen voor bescherming bedreigde diersoorten door WWF/WNF

Emoji endangered 17Wat een erg leuk idee van het World Wildlife Fund, bij ons beter bekend als het Wereld Natuur Fonds: de onlangs gelanceerde ‘Endangered Emoji, een op emoji -wie gebruikt ze niet- gebaseerde campagne om geld op te halen voor de bescherming van bedreigde diersoorten. De vooral op jongeren gerichte campagne werd gelanceerd vooruitlopend op -nooit geweten dat dat bestond- Endangered Species Day op 15 mei j.l. Het werkt simpel via @WWF Twitter. Je moet een van die 17 diersoorten als emoji re-tweeten en aan het eind van de maand word je verzocht een klein bedrag,

Gezond gewicht beperkt kans op kanker meldt spotje

Dat een gezond gewicht goed is, is geen nieuws! Maar wij hebben nu ook wetenschappelijk bewezen dat het de kans op kanker verkleint.” Lastig vinden we dit, als consument. Gewend aan campagnes van KWF Kankerfonds, fietst er ineens eentje er tussendoor van het Wereld Kanker Onderzoek Fonds. Toch een soort concurrent. Wil ook geld van ons ophalen. Met een boodschap die we allang

Gun je sportvereniging mazzeltje zegt advertentie

Steun de club.’ Je sportvereniging steunen via, modern, modern, crowdfunding. Een bescheiden advertentie vandaag in De Telegraaf, dat kennelijk meewerkt eraan (KLIK erop om te vergroten). Welke club zit daar niet op te wachten? Maar de kosten zijn fors, blijkt. Niet die jaarlijkse €99,- (incl. BSteun de clubTW) voor het gebruik, de ontwikkeling en het onderhoud van het platform, maar er gaat ook nog eens 7,5% af van de donatie inkomsten (excl. BTW), meldt de site. Op Steundeclub.nl maak je een eigen, gepersonaliseerde crowdfunding webpagina aan. Op de webpagina kun je meerdere projecten plaatsen waarvoor je geld wilt inzamelen. Daarbij valt te denken aan bijvoorbeeld nieuwe kleedkamers, een digitaal scorebord