Categorie: "Goede doelen"

Strijd voor schone horizon dus tegen plastic soep onderwerp advertentie baggeraar Boskalis

BosKalis Schoon‘Het jaar 2015 mag dan prima zijn verlopen voor Boskalis, het maritiem concern gaat moeilijker jaren tegemoet’. Meldde het FD begin maart somber. ”De lage olieprijs dwingt tot kostenbesparingen en het uit de vaart nemen van schepen, zowel bij de offshore- als bij de baggeractiviteiten.” Maar vandaag is het een vrolijke dag voor het Papendrechtse bedrijf, met reclameslogan Creating New Horizons, en dat wordt gevierd met een advertentie in vele dagbladen -zie bijgaand, KLIK erop om te vergroten. Want een belangrijke dag in de strijd voor een schone horizon dus tegen plastic soep. De tekst: ”Als baggeraar en maritiem

Doortje is weer bij de les dankzij KlasseContact meldt spotje van KPN

Al bijna drie jaar geleden besteedden we er aandacht aan bij Reclamewereld: KlasseContact van KPN. Deze week is de nieuwe KPN Mooiste Contact Fonds campagne ervoor te zien. “Langdurig ziek zijn is voor een kind vreselijk. Lichamelijk en mentaal, maar ook sociaal gezien heeft het gevolgen. Want als een kind bijvoorbeeld langdurig in het ziekenhuis moet verblijven, ligt het sociale leven stil en is er weinig contact met leeftijdsgenootjes. En als je jong bent is dat contact juist zo enorm belangrijk. KlasseContact van KPN helpt daarbij en staat centraal in de

Thekla Reuten in reclame Terres des Hommes over kinderarbeid-petitie

TdH opnieuwMooie Thekla smeert nooit doffe ellende op haar gezicht, en daar gaan we haar aan houden. Vandaag helpt zij Terre des Hommes reclame maken voor een petititie tegen kinderarbeid, blijkens een advertentie in dagblad Metro (KLIK erop om wat te vergroten). Ze vraagt ons ‘nee’ te zeggen tegen kinderarbeid in Nederlandse ‘mica-houdende’ producten -daarover later meer-  zoals cosmetica, verf en kabels. Maar let op: als je verder geen mailtjes van TdH met verzoeken om geld voor andere acties, laat het ze dan weten via  [email protected]. Zeggen ze netjes op de site. Dit  soort oproepen voor petities is namelijk ook een ideale marketingvorm voor goede doelen-organisaties om aan mailadressen van mensen

Meld je aan en/of doneer voor Nacht van de Vluchteling op 18-19 juni vraagt advertentie

Nacht vd VluchtelingHoe ver zou jij lopen uit angst voor geweld? Sinds 2010 organiseert Stichting Vluchteling de Nacht van de Vluchteling. In het holst van de nacht lopen duizenden deelnemers een 40 kilometer lange sponsorloop van Rotterdam naar Den Haag en van Nijmegen naar Arnhem, meldt de site. Bijgaande advertentie ervoor plukten we uit de Volkskrant vandaag. Doneren kan op IBAN 999.  De site: ”Elk jaar laten deelnemers zich sponsoren voor een specifiek project. Dit jaar lopen we voor noodhulp aan de maar liefst 60 miljoen mensen die

Meisje uit Syrië nu vluchtelinge in infomercial vol drama van Britse Save the Children

Twee jaar na ‘t verschijnen van een van de broemdste infomercials over de Syrische crisis komt Save the Children UK met een nieuwe. Die volgt het oorspronkelijke meisje Lily als ze vlucht van het oorlogsgebied en vluchtelinge wordt. En de situatie is alleen maar verergerd. Ook deze informercial is weer gemaakt door reclamebureau Don’t Panic London. Carolyn Miles, president and CEO of Save the Children, geciteerd door bron Adweek: ”This is a generation of children who have lost everything—their home, their education, their family and in some cases their

Huisslaafjes Bangladesh in Terre des Hommes-reclame

In de -helaas nooit eindigende- serie Rampspoedreclame: kinderslaafjes in Bangladesh. De advertentie is van Terre des Hommes, dat geld ophaalt oTerre des Hommes Bangladeshm kinderslaafjes in in huishouding van lieden in Bangladesh te helpen bestrijden. Bijgaande uiting plukte ik onlangs uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt). ”Naar schatting werken zo’n 3,45 miljoen kinderen in Bangladesh. Kinderen die in de huishouding werken zijn bijzonder kwetsbaar omdat de uitbuiting achter gesloten deuren plaatsvindt. (…) Deze huisslaafjes krijgen een minimaal salaris en zijn vaak slachtoffer van mishandeling en seksueel misbruik.” Met

Droogteslachtoffers in Afrika onderwerp ‘stille ramp’-advertentie Rode Kruis

Zoveel rampen teisteren de wereld, en zoveel verschillende soorten, je wordt er moedeloos van. Het Rode Kruis vestigt in een hele pagina de Rode Kruisaandacht op slachtoffers van een ‘stille ramp‘ – de ‘ruim 42 miljoen’ mensen in Afrika die zijn getroffen door extreme droogte en dringend hulp nodig hebben. De campagne haalde het TV Journaal gisteravond. Wonderlijk dan onlangs de regen met bakken de hemel uitkwam in Kenia… Bijgaande advertentie herhaal ik, na ‘m onlangs te hebben geplukt uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten). ‘Geen druppel op de gloeiende plaat‘ kopt de advertentie boven de mooie foto, een tekst speciaal bedoeld om de cynische mens te overtuigen. De tekst verder: ”Het weerfenomeen El Niño veroorzaakt een stille amp op het continent. Het Rode Kruis

Steun aan ‘jeugdslaafjes’ in Bangladesh gevraagd in advertentie Terre des Hommes

Terre des Hommes BangladeshLees ik Bangladesh, denk ik aan de politieke moorden die daar worden gepleegd door, guess what, terroristische moslims. Maar in deze opvallende, in redactionele stijl opgemaakte advertentie van Terre des Hommes, geplukt uit dagblad Metro, gaat het heel iets anders. Om kinderen (KLIK erop om te vergroten). Bijna 16 uur is de gemiddelde werkdag van kinderen die in Bangladesh in de huishouding werken. ”Deze huisslaafjes krijgen een minimaal salaris en zijn vaak slachtoffer van mishandeling en seksueel

Schijf je in voor de ‘MKB innovatie top100 in 2016′ adviseert advertentie

MKB Innov prijsAan deze competitie, daar is-ie weer, geven we natuurlijk graag aandacht. ‘Wie wint de MKB innovatie top100 in 2016?‘ kopt de vandaag uit De Telegraaf geplukte advertentie (KLIK erop om ‘m te vergroten). ”Bent u die innovatieve ondernemer uit het mkb die met succes een innovatief product of dienst op de markt heeft gebracht? Nog meer bekendheid? Een groter netwerk?,” aldus de tekst. Inschrijven kan hier. Van die site citeren we het volgende nog even: ”De Kamer van Koophandel stimuleert

Kooktoestel Coox maakt koken ongevaarlijk in derde wereld meldt donatie-advertentie

We kennen al de solar WakaWaka-lichtjes. Maken brandgevaarlijk verlichten met olielampjes overbodig in ontwikkelingslanden. Komt bij het Coox kooktCoox goede doeloestel, van weer andere makers. Zodat mensen niet meer hoeven te sterven als gevolg van koken op open vuur (meer gaan er daaraan dood dan aan aids en malaria, claimt de site). Zie de advertentie die we vandaag uit de Volkskrant plukten (KLIK erop om wat te vergroten). Van Coox, een initiatief van het Hier klimaatbureau, een ”onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk met als missie heel Nederland te betrekken bij de oplossing van het klimaatprobleem.” Doneer nu voor dat toestel -cookstove- dat levens redt, roept de advertentie