Categorie: "Goede doelen"

Tourtopper Bauke Mollema als dierenschermer in advertentie World Animal Protection

Slim bedacht, van dierenbeschermers World Animal Protection. Inspelen op het succes -en plotseling landelijke bekendheid- van ‘onze’ Bauke Mollema in de Tour de France. Simpele advertentie dit (KLIK erop om wat te vergroten), geplukt uit De Telegraaf vandaag, maar helder genoeg qua boodschap. Met een oproep om een petitie te tekenen. Tegen een bepaald soort fietsers . Bauke houdt ook van dieren, leren wij. De tekst: ”Wij staan achter Bauke Mollema in de Tour. En Bauke staat achter ons. Wilde dieren. Geen entertainers. Steun –net als Bauke–onze campagne tegen het

Maak UEFA Euro 2016 stickerboek van Panini vol en help vermiste kinderen vinden meldt reclame

Maak je UEFA Euro 2016 stickerboek vol en help vermiste kinderen te vinden.’  Het EK Voetbal is dan wel voorbij, iedereen is nog volop op zoek naar ontbrekende voetbalstickers om zijn of haar Panini stickerboek vol te plakken. Reclamebureau Leo Burnett Brussels grijpt de Panini-gekte aan om een campagne te lanceren voor Missing Children Europe/MCE, de Europese federatie voor het welzijn van vermiste en seksueel misbruikte kinderen. In de reclame-uitingen is iemand te zien die een stickerboek aanvult met stickers van vermiste kinderen. Dit boek is uiteraard niet

Ook Eric Corton op bres voor droogtehulp Rode Kruis meldt advertentie

Wat nou, droogtebeelden. Een arty, loeigrote foto van presentator/acteur Eric Corton siert de Rode Kruis-advertentie in de Volkskrant vandaag (KLIK erop om te vergroten). ‘Wie zit er nu op extreme droogte te wachten’ is de overbodige vraag die-ie lijkt te stellen. Niemand toch? Verwezen wordt naar de site Voorkom de ramp van het Rode Kruis om ‘slimme, innovatieve en goedkopere manieren om te helpen te ontdekken.’ Huh, goedkopere. Dan geld geven? Op die website meer gezichten van BN’ers (zoals André Kuipers, Chris Zegers, Paul Rosenmöller en Helga van Leur), laat de hulporganisatie verschillende projecten zien waarmee mensen in

Strijd voor schone horizon dus tegen plastic soep onderwerp advertentie baggeraar Boskalis

‘Het jaar 2015 mag dan prima zijn verlopen voor Boskalis, het maritiem concern gaat moeilijker jaren tegemoet’. Meldde het FD begin maart somber. ”De lage olieprijs dwingt tot kostenbesparingen en het uit de vaart nemen van schepen, zowel bij de offshore- als bij de baggeractiviteiten.” Maar vandaag is het een vrolijke dag voor het Papendrechtse bedrijf, met reclameslogan Creating New Horizons, en dat wordt gevierd met een advertentie in vele dagbladen -zie bijgaand, KLIK erop om te vergroten. Want een belangrijke dag in de strijd voor een schone horizon dus tegen plastic soep. De tekst: ”Als baggeraar en maritiem

Doortje is weer bij de les dankzij KlasseContact meldt spotje van KPN

Al bijna drie jaar geleden besteedden we er aandacht aan bij Reclamewereld: KlasseContact van KPN. Deze week is de nieuwe KPN Mooiste Contact Fonds campagne ervoor te zien. “Langdurig ziek zijn is voor een kind vreselijk. Lichamelijk en mentaal, maar ook sociaal gezien heeft het gevolgen. Want als een kind bijvoorbeeld langdurig in het ziekenhuis moet verblijven, ligt het sociale leven stil en is er weinig contact met leeftijdsgenootjes. En als je jong bent is dat contact juist zo enorm belangrijk. KlasseContact van KPN helpt daarbij en staat centraal in de

Thekla Reuten in reclame Terres des Hommes over kinderarbeid-petitie

Mooie Thekla smeert nooit doffe ellende op haar gezicht, en daar gaan we haar aan houden. Vandaag helpt zij Terre des Hommes reclame maken voor een petititie tegen kinderarbeid, blijkens een advertentie in dagblad Metro (KLIK erop om wat te vergroten). Ze vraagt ons ‘nee’ te zeggen tegen kinderarbeid in Nederlandse ‘mica-houdende’ producten -daarover later meer-  zoals cosmetica, verf en kabels. Maar let op: als je verder geen mailtjes van TdH met verzoeken om geld voor andere acties, laat het ze dan weten via  [email protected]. Zeggen ze netjes op de site. Dit  soort oproepen voor petities is namelijk ook een ideale marketingvorm voor goede doelen-organisaties om aan mailadressen van mensen

Meld je aan en/of doneer voor Nacht van de Vluchteling op 18-19 juni vraagt advertentie

Hoe ver zou jij lopen uit angst voor geweld? Sinds 2010 organiseert Stichting Vluchteling de Nacht van de Vluchteling. In het holst van de nacht lopen duizenden deelnemers een 40 kilometer lange sponsorloop van Rotterdam naar Den Haag en van Nijmegen naar Arnhem, meldt de site. Bijgaande advertentie ervoor plukten we uit de Volkskrant vandaag. Doneren kan op IBAN 999.  De site: ”Elk jaar laten deelnemers zich sponsoren voor een specifiek project. Dit jaar lopen we voor noodhulp aan de maar liefst 60 miljoen mensen die

Meisje uit Syrië nu vluchtelinge in infomercial vol drama van Britse Save the Children

Twee jaar na ‘t verschijnen van een van de broemdste infomercials over de Syrische crisis komt Save the Children UK met een nieuwe. Die volgt het oorspronkelijke meisje Lily als ze vlucht van het oorlogsgebied en vluchtelinge wordt. En de situatie is alleen maar verergerd. Ook deze informercial is weer gemaakt door reclamebureau Don’t Panic London. Carolyn Miles, president and CEO of Save the Children, geciteerd door bron Adweek: ”This is a generation of children who have lost everything—their home, their education, their family and in some cases their

Huisslaafjes Bangladesh in Terre des Hommes-reclame

In de -helaas nooit eindigende- serie Rampspoedreclame: kinderslaafjes in Bangladesh. De advertentie is van Terre des Hommes, dat geld ophaalt o m kinderslaafjes in in huishouding van lieden in Bangladesh te helpen bestrijden. Bijgaande uiting plukte ik onlangs uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt). ”Naar schatting werken zo’n 3,45 miljoen kinderen in Bangladesh. Kinderen die in de huishouding werken zijn bijzonder kwetsbaar omdat de uitbuiting achter gesloten deuren plaatsvindt. (…) Deze huisslaafjes krijgen een minimaal salaris en zijn vaak slachtoffer van mishandeling en seksueel misbruik.” Met

Droogteslachtoffers in Afrika onderwerp ‘stille ramp’-advertentie Rode Kruis

Zoveel rampen teisteren de wereld, en zoveel verschillende soorten, je wordt er moedeloos van. Het Rode Kruis vestigt in een hele pagina de aandacht op slachtoffers van een ‘stille ramp‘ – de ‘ruim 42 miljoen’ mensen in Afrika die zijn getroffen door extreme droogte en dringend hulp nodig hebben. De campagne haalde het TV Journaal gisteravond. Wonderlijk dan onlangs de regen met bakken de hemel uitkwam in Kenia… Bijgaande advertentie herhaal ik, na ‘m onlangs te hebben geplukt uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten). ‘Geen druppel op de gloeiende plaat‘ kopt de advertentie boven de mooie foto, een tekst speciaal bedoeld om de cynische mens te overtuigen. De tekst verder: ”Het weerfenomeen El Niño veroorzaakt een stille amp op het continent. Het Rode Kruis