Categorie: "Goede doelen"

De ‘Zet een poot voor honden in nood’-advertentie

 WSPA zet zich in voor ‘een wereld waar dierenwelzijn ertoe doet en wreedheid stopt.’ En datzelfde WSPA, dat dus, al mag je dat niet zo zeggen, met Peta concurreert om fondsen, organiseert nu een petitie tegen hondenleed in Europa. De timing is met oog op de Europese verkiezinHonden petitiegen op donderdag 22 mei. Ik citeer de heftige taal op de site waarop de petitie is vermeld: ”In Europa hebben honden vaak een hondenleven. Zwerfhonden worden massaal vergiftigd, doodgeknuppeld of afgeschoten. Veel waakhonden worden mishandeld en liggen levenslang aan een te korte ketting. En ‘rashonden’ worden onder beroerde omstandigheden doorgefokt door malafide handelaren. Dat alles op slechts een paar honderd kilometer hier vandaan. Dit moet stoppen. In heel Europa.” De sterke affiche met mooie kreet erboven (KLIK erop om wat te vergroten) is van het creatieve duo Jan Bennink en Theo Imhoff. Ik plaats ‘m hier

Dailai Lama en China’s president Xi bijeen gebracht in advertentie

Tibet daila en ix samenBurgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam was er niet gelukkig mee dat Chinese functionarissen een pro-Tibet protestactie van Amnesty zaterdag tegen de Chinese president Xi Jinping dwarsboomden. Chinese functionarissen zetten een scherm precies voor de spandoeken nabij het Koninklijk Paleis op de Dam. Hij zag er dus niets van. Maar Campaign for Tibet kiest een andere weg om Xi te bereiken, blijkt vanochtend. Via de krant, natuurlijk. Misschien ziet-ie gratis dagblad Metro, waaruit ik deze advertentie oproep plukte, wel bij het ontbijt ;-)

 

Oproep om Braziliaanse Cruyff Court bijeen te ‘liken’ gemeld in advertentie

De wakkere krant komt in actie voor de kinderen in Salvador, Brazilië, blijkt vandaag uit een opvallende advertentie van een hele pagina, achterop het eerste katern geplaatst. Een leuk initiatief. KLIK erop om wat te vergroten. De afzenders zijn de Club van 14 -nee, niet de 14 van Johan hoor, maar van het WK WK Voetbal Cruyff court likenBrazilië- van De Telegraaf en de Cruyff Foundation. De tekst van de advertentie vandaag: ”Nog even en dan begint het WK in Brazilië! De Club van ’14, een initiatief van De Telegraaf, wil daar samen met alle Oranjefans iets blijvends achterlaten. Een plek waar kinderen veilig kunnen spelen en sporten: een Cruyff Court. In Salvador, de eerste speelstad van Oranje. Iedereen kan meehelpen door deze actie te liken. Het kost je niets. Met jouw like doneer je direct een stukje veld aan Salvador. Bovendien kun je zelf kiezen

Schokkend spotje ten behoeve van Syrische kinderen

Aangrijpend, deze video. Die zo, beperkt aangepast, op de Nederlandse buis mag van mij. Voordat, even gechargeerd, de Europese miljarden richting Oekraïne gaan. #savesyriachildren. Dat het niet gebeurt hier, betekent niet dat het niet gebeurt.’ Dat vrij vertaald is de boodschap van infomercial van de Engelse Save the Children Fund, die aandacht -en financiën- vraagt voor hulp kinderen in het door burgeroorlog verscheurde land. Ook in Nederland kun je bij ze terecht. Wat als de crisis in jouw achtertuin zou toeslaan, als Londen de Syrische stad Aleppo was?

Hulporganisatie Hivos haakt in op anti-homowet Uganda

Hivos UgandaHivos, dat zich profileert als ‘ontwikkelingsorganisatie die staat voor emancipatie, democratisering en armoedebestrijding in ontwikkelingslanden’, haakt vandaag in de krant in op de anti-homowet in Uganda. Goed moment om te proberen wat extra fondsen op te halen zullen ze gedacht hebben. In het kader van hun slogan ‘People unlimited,’ een goeie. ”Dappere activitisten vechten nu door in de rechtszaal. Ook in andere Afrikaanse landen zijn er mannen en vrouwen die niet accepteren dat hun liefde verboden wordt. Hivos steunt hen op alle mogelijke manieren, al meer dan 20 jaar. En we gaan door. Want niets doen is geen optie,’ meldt de tekst van de inhaker die ik uit de Volkskrant van vandaag plukte.

Jan Mulder maakt reclame voor jarige Hersenstichting

Acteren vindt-ie maar lastig, de hier wat minder naturel dan gewoonlijk klinkende Jan Mulder. Maar zijn boodschap in de infomercial van de Hersenstichting is duidelijk. Geef. Deze week is collecteweek. De stichting besteedt extra aandacht aan kinderen met een hersenziekte, meldt de site. Hersenaandoeningen hebben desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van kinderen. Wittestofziekte, de ziekte van Lotte, is maar één van de vele hersenaandoeningen. Mulder kende de Hersenstichting eerst niet, meldde Marketing Tribune, maar werd benaderd door Bart Kuiper van het verantwoordelijke reclamebureau Leukwerkt dat hier zijn eerste bepaald niet leuke spotje produceerde. Bureau en Mulder, die con amore meedeed, kenden elkaar al van de samenwerking voor de Postbank en kort ING. Het bureau heeft ook, samen met Studio Stomp, een virtuele collectebus voor de Hersenstichting ontwikkeld, te downloaden op de site van de stichting.

Kika: nu al reclame voor sponsoring marathon New York

Altijd al de New York Marathon willen lopen? Deze droom wordt nog mooier door te lopen voor KiKa. Zegt KiKa. Het gaat om de grootste marathon ter wereld èn het goede doel steunen. Meldt de site. Bijgaand de advertentie in De Telegraaf van woensdag over de loop die pas in november dit jaar wordt gehouden. Meedoen is hardlopKika Marathon New Yorken om kinderen met kanker een betere genezingskans te geven, zegt de organisatie. ”Laat je met sponsoracties voor minimaal 5750 euro sponsoren, dan ben je verzekerd van een startbewijs, vliegticket en hotelovernachting.” Dat bedrag is wat hoger dan vorig jaar. Aanmelden.

Zingen zonder strottenhoofd in filmpje tegen het roken

Een eenmalig samengesteld koor van 12 mensen die aan laryngectomie lijden als gevolg van roken, bij wie het strottenhoofd is verwijderd, komt met een verrassings- optreden in Brazilië. Voorafgaand aan het echte beroemde koor, dat zou moeten optreden. Klanken van de Beatle-songs All you need is love en She loves you zijn te horen via allerlei hulpmiddelen van de patiënten, van wie de meesten 60+ zijn. Bedacht en uitgevoerd door reclamebureau JWT Brazil als infomercial tegen het roken, voor klant A.C. Camargo Cancer Center.

Opkikker voor zieke Jay-Jay: jongste Ajax held in A-selectie

Stichting Opkikker en de Ajax Foundation laten langdurig zieke jongen, de 8 jarige Jay Jay Willems, debuteren in de A selectie. Met medewerking van onder andere Frank de Boer, Fox Sports en filmproductiebureau Czar. De jonge Ajax-fan heeft IBS abdominale buikpijn, een chronische ziekte waardoor hij via een sonde in zijn buik bijna een liter medicijnen per dag tot zich moet nemen. Deze productie is tot stand gekomen door de belangeloze inzet van: AFC Ajax, de Ajax Foundation, The Oddshop, Czar, Jurriaan Rohde, Gabor Deak,

Kim Feenstra geeft een kind een kans in advertentie

Childslife Kim FeenstraIk ben Kim Feenstra, topmodel.” Zegt iemand die zichzelf hoog heeft zitten, blijkt uit deze eigen omschrijving op de site van Kim, maar goed, het gaat hier over een door Kim Feenstra gesteund goed doel dus dan vallen we nergens over. En dat is ChildsLife, met hoofdkantoor in Haarlem. In een vorige commerciele advertentie keek ze nogal sagerijnig, nu met een baby in de armen geklemd, heel beschermend, bezitterig zelfs, en dat is maar goed ook. Die organisatie, geeft, meldt hun site, ”praktische hulp aan kinderen en de gemeenschap waarin zij leven. We doen dit overal in de wereld, samen met de lokale bevolking en lokale partners.” De advertentie (KLIK erop om te vergroten) onlangs in Sp!ts vraagt om donaties via sms. Zie ook Q-code.