Stervende hond in controversieel spotje van Chevy

Je kan niet fout gaan, zeggen ze, als je een lieve hond gebruikt in een tv-commercial. Maar een stervende hond? General Motors’ merk Chevrolet Equinox kreeg applaus en tegelijkertijd veel kritiek voor een commercial waarin de zieke labrador ‘Maddie‘ nota bene wordt geëuthanaseerd. En wordt vervoerd in de SUV. Maar ho, het blijkt geen door GM gemaakte spot te zijn, maar een van de finalisten in een door GM ter gelegenheid van de recente Oscar-uitreiking georganiseerde competitie.  Meldt AdAge. The Herd Films creëerde het spotje en zette hem, buiten medeweten van GM, op YouTube, waarna de felle,

uiteenlopende reacties volgden. Van prachtig en vol gevoel gemaakt tot afschuwelijke commercie louter om auto’s te verkopen. Voor de winnaar die wèl werd uitgezonden op tv tijdens de Oscars, de video Masterpiece, uit Korea, gemaakt door filmmaker Jude Chan, klik hier. Hoe kinderen een filmpje maken. Uit de hele wereld zonden 72 filmmakers een video in voor de competitie. De verwachting is dat het spotje Maddie nooit de ‘gewone’ buis zal halen, als het aan General Motors/Chevrolet ligt. Valt wel te begrijpen.

[PS] Goed blog, Reclamewereld? KLIK

Lees ook:Hoe bedenk je een spotje voor GM’s nieuwe 426hp Camaro
Lees ook:Kom niet aan die Chevy Camaro, want anders…
Lees ook:Bob Dylan en William.i.am in Forever Young-SuperBowl-spotje Pepsi
Lees ook:Jackie Chan, George Foreman maken spotje voor grill
Lees ook:Pogingen Ford om hatelijk spotje voor GM’s Chevy Silverado van de tv te houden mislukt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.