Duitse filmstudenten hebben een ‘spoof’ (parodie) commercial gemaakt waarin een Mercedes-Benz (C-klasse) een jonge Adolf Hitler doodrijdt, meldt vaksite Adformatie. Het ongeautoriseerde filmpje -dus gemaakt zonder medeweten, laat staan toestemming van M-B- is een hit op YouTube. Erin rijdt de Mercedes zonder bestuurder door een pittoresk Oostenrijks dorpje, ontwijkt verschillende kinderen, maar raakt de jonge Adolf. De Collision Prevention Assist-technologie in de auto ‘bespeurt gevaar voordat het opdoemt’. Bij Daimler, het moederbedrijf van Mercedes, is met ontzetting gereageerd op de film, maar hij is nog steeds te zien. De makers moesten van Daimler wel duidelijk voorafgaand en na afloop van de video melden dat het hier om een spoof gaat. De drie Duitse studenten zeggen dat ze met de film de ethiek van technologie wilden onderzoeken, door zichzelf af te vragen wat er zou gebeuren als machines (in dit geval een auto) een ziel zouden hebben.
Lees ook:Rare praat van mooi Duits model in spotje nieuwe Car2Go-Smart
Lees ook:Er is wieder da (lees Adolf Hitler) in fraaie speelfilmreclame
Lees ook:Met A-tjes, hoop ik! Mercedes sponsort Ajax in plaats van Audi
Lees ook:Mercedes-Benz TV start: internet tv luxe automerken helemaal ‘in’
Lees ook:Alonso, Hamilton en Häkkinen in ‘race’-commercial Mercedes-Benz