Seksbom-cabaret neemt seksualisering vrouw op de korrel en vanaf nu te zien meldt reclame

Seks Bom BellevueZó, die titel trekt de aandacht. En wat bloot op de buitenreclame deze week helpt een handje. Is ook helemaal de bedoeling. Want in cabaretstuk Seksbom vanaf vanavond in het Amsterdamse theater Bellevue te zien (t/m zaterdag 16 januari) wordt de seksualisering van het vrouwbeeld op de korrel genomen (KLIK op afbeelding om desgewenst te vergroten). ”De voorstelling speelt zich af in een pop-up laboratorium. Een groep jonge vrouwen wordt in gijzeling gehouden door Bloeiende Maagden cabaretière Ingrid Wender. Zij onderwerpt de dames aan een radicaal‘ontseksualiseringsprogramma’. Al het aangeleerde gedrag à la Beyoncé (ik ben sexy, dus ik besta!) wordt uitgewist. De brainwash veroorzaakt echter onverwachte bijwerkingen: zit het behaagzieke seksuele gedrag bij deze vrouwen al op DNA-niveau verankerd?”, meldt de site van Bellevue. ”Golden Palace geeft met Seksbom het startschot de Vierde Feministische Golf.”

Lees ook:Beyoncé wordt reclamegezicht H&M (en gaat ontwerpen)
Lees ook:Beyoncé maakt bikinitop-reclame voor H&M in Sp!ts
Lees ook:Beyoncé volgt Nicki Minaj op als ‘merkambassadeur’ Pepsi
Lees ook:Modellen moeten sexy reclame maken voor goed doel
Lees ook:Triumph-billboards met ‘sexy striptease’ geweerd door NS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.