Studenten Willem de Kooning Academie winnen ADCN-JCDecaux workshop met Unox-uiting

Het concept voor een reclame-uiting voor Unox van Èwa Oduguwa (links op foto) en Jolien Kappert van de Rotterdamse Willem de Kooning Academie werd gekozen als winnaar tijdens de ADCN-JCDecaux Workshop deze week. Aldus een persbericht van de ADCN, de organisatie van creatieven in de reclamebranche. Tijdens deze eendaagse, begeleide workshop werkten 18 teams, een mix van junior teams werkzaam bij bureaus en studenten, aan een outdoor concept voor Unilevermerk Unox, wiens Martijn Morsink, senior brand manager Unox, rechts op de foto staat. Ik hoop dat de Unox-uiting een beetje goed te zien is. KLIK op de foto om wat te vergroten, dat helpt. Haakt in op bijzonder goeie Unox-commercial met oma. Na een briefing door Martijn Morsink werden de teams

ADCN studenten Willem de Kooning

gedurende de dag begeleid door vijf mentoren. Vakmensen die hun sporen hebben verdiend in het reclamevak en hierdoor de jonge teams kunnen ondersteunen in de creatieve uitvoering van de opdracht, te weten: Arjen de Jong (creative & founder Animal Farm), Annemiek den Uil (freelance creative/copywriter bij Mevrouw den Uil), Stephan Gonnissen (creative director digital bij Etcetera, ADCN-bestuurslid), Maarten Vrouwes (senior creative JWT) en Geert Ploeger (freelance creative director/artdirector). Aldus het persbericht.

Winnend concept
Na een dag hard werken en continu aanscherpen van de concepten was het aan de teams om hun concepten te presenteren aan de jury. Deze bestond uit de vijf mentoren, Marc van Amerongen (JCDecaux), Martijn Morsink (Unilever) en ADCN-bestuurslid Peter van Leeuwen. ”Èwa en Jolien maakten volgens de jury de juiste vertaalslag van de traditionele eigenschappen van Unox naar een hedendaagse conversatie. Zij werden beloond met twee felbegeerde Unox mutsen, eeuwige roem en het nog te verschijnen ADCN Jaarboek 2013, dat op 28 november aanstaande verschijnt.”

Workshops ADCN
De ADCN-JCDecaux workshop maakt onderdeel uit van de workshops die de ADCN in samenwerking met haar sponsors organiseert. Het is een unieke training waarbij jonge creatieven de kans krijgen in contact te komen met vakmensen en in korte tijd een reclame-uiting kunnen maken. Het te gebruiken medium is afhankelijk van de bij die workshop betrokken sponsor.

Over de ADCN
De Art Directors Club Nederland (ADCN) spant zich in voor het verbeteren en zichtbaar maken van het Nederlandse creatieve werk op het gebied van commerciële communicatie en aanverwante disciplines. Dat doet het onder andere door de jaarlijkse Uitreiking van de Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving, exposities en workshops te organiseren. Daarnaast wordt het Reclame Jaarboek uitgebracht, waarin alle nominaties en bekroningen zijn opgenomen. Leden van de vereniging zijn creatieven van verschillende disciplines zoals art directors, copywriters, designers en producers. Aldus het persbericht.

Naschrift MvO: diverse mediumtypen sponsoren de workshops van ADCN mede in de hoop dat de jonge reclamelieden later hun (type) medium niet zullen ‘vergeten’ om werk voor te (willen) maken. Nu dus buitenreclame uitingen in de workshop ism de buitenreclame exploitant, JCDecaux.

PS Leuk blog, Reclamewereld?

 

Lees ook:Unox scoort nú al met duikende bikinibabes in Telegraaf
Lees ook:ADCN’s Peter van Zijp én Rob Mol (ex-Centraal Beheer) Reclameman van het Jaar 09
Lees ook:‘Reclame Revolutie’ beschreven in Parool’s PS van de Week
Lees ook:Ruim 50.000 bikkels (m/v) de zee in voor jaarlijkse Unox-duik
Lees ook:Reclamecreatief Béla Stamenkovits is Vea Legend 2011

Eén reactie op “Studenten Willem de Kooning Academie winnen ADCN-JCDecaux workshop met Unox-uiting

  1. Pjotr

    Goeiemoggel! But, seriously, goed idee. Vind ik leuk.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.