Categorie: "De Opportunisten"

Vluchtwagenreclame Mercedes-Benz rijdt Opportunisten in de wielen

Alsof de droge tekst niet bij die aardige commercial past. ”De nieuwe generatie compacte en sportieve modellen van Mercedes-Benz kun je meer dan ooit aanpassen aan jouw wensen. Maak individuele keuzes voor een perfecte match, zowel zakelijk als privé.” Zie waar het bijgaande spotje over gaat, die compacte kar als goeie vluchtwagen. En zie hoe Opportunisten zich vreselijk vergissen als gevolg van dit spotje in de strip deze week (KLIK erop om te vergroten) van reclame-cartoonist Frank Pels. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,

Plofkip aanval Wakker Dier op McDonalds verkeerd begrepen denken De Opportunisten

”Frontale aanval Wakker Dier op ‘plofkip’ van McDonald’s per tv-spotje” kopte Reclamewereld vorige week. Daarmee haakte de actiegroep per gestrekt been, maar op ogenschijnlijk op luchtige wijze, in op de speeltjes die McDonald’s in haar Happy Meal stopt om haar jongste klanten het familierestaurant in te trekken. ‘Maar de wrange kant van de boodschap is dat de kipnuggets in de vrolijke Happy Meal doos zijn gemaakt met plofkip. Met kreupele Cripple, volgevreten Fatty, oververhitte Puffy en Blisty met zijn voetzweren wijst Wakker Dier de ouders van jonge kinderen op het dierenleed achter de kipnuggets,’ aldus de actiegroep. De Opportunisten blijken ook een kind te hebben, zie de strip maar (KLIK erop om te vergroten) van reclame-cartoonist Frank Pels. De

De Opportunisten kijken aandachtig naar nieuwe campagne van Aegon

Iedereen weet dat het belangrijk is om financiële zaken goed te regelen, nu en in de toekomst. Maar vrijwel niemand heeft er zin in om daar eens lekker in te duiken. Daar haakt Aegon op in met het Aandacht-gesprek. Begint reclameman David Brinks op de site Marketingfacts plechtig zijn recensie van de campagne. ‘Wie snapt er eigenlijk niet dat iemand liever aan het strand ligt dan in het ziekenhuis’, mailt Frank Pels ons ter begeleiding van zijn strip (KLIK erop om te vergroten, waardoor-ie goed leesbaar wordt) vandaag over een ‘stukje volkomen vrijblijvende inleving in consumenten- problemen.’ Neem die mannen aan het buffet (spotje bijgaand). En zie bijgaande strip

Soep spotje van Unox gaat er slecht in bij De Opportunisten

Geef ook iets extra’s, met de nieuwe Unox rijk gevulde tomatensoep. Met extra gehaktballen.’ Dat kan alleen maar Unox zijn, natuurlijk, dit spotje over de ‘soep in zak’ op speciaal gemaakte muziek van Okke Punt. Niks dampend hete tomatensoep, het lijkt wel steenkouwe cazpacho. Maar goed, De Opportunisten hebben natuurlijk hun geheel eigen kijk op deze soepcommercial. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De

Die Kom op nou-man van Basic Fit en de Opportunisten

Tatjana en haar schnabbel voor Basic Fit, een paar apart op de buis was dat, in oktober 2014. De Opportunisten ergerden zich er groen en geel aan. Zijn er nog kleuren over, los van oranje? ‘Kom op nou’, adviseert haar opvolger, die roodbaardige yankee, ons nu alweer maandenlang. Wat De Opportunisten daarvan vinden? Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in zijn eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site

Welke reclame makende BN-er hoort bij welke loterij vragen De Opportunisten zich af

Welke BN-er hoort bij welke loterij?  Een boeiend spel met mooie prijzen is dat. De Opportunisten kunnen er langzamerhand geen touw meer aan vast knopen. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in zijn eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn

De Opportunisten verslikken zich in friet en opa-spotje Aviko

Grrr, van twee jaar geleden, deze slapstick ongein van Aviko. Maar nu weer op de buis gespot: ”Drie vriendenstellen beleven een heerlijke maar hilarische dag op de boerderij en laten zien hoe ambachtelijk en puur Friet van ‘t Huis van Aviko is.” Slogan: ‘Aviko. Elke dag feest aan tafel.‘ De (oude) reacties op YouTube zijn kritisch. Maar De Opportunisten hebben natuurlijk hun geheel eigen kijk op de zaak. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’

Zoon van De Opportunisten over spotje Specsavers met John Cleese

Hij wilde nooit meer op tv, maar daar was-ie. Was de poen te verleidelijk? Vroegen we ons bij Reclamewereld af na het zien van de nieuwe commercial van Specsavers met de Britse komiek John Cleese -remember Giroblauw?  Is gebaseerd op een scène uit de beginjaren van de oude hitserie Fawlty Towers, die eind jaren ’70 werd uitgezonden. De Opportunisten kunnen zich die serie nog prima herinneren. Maar wat zegt Basil Fawlty de huidige generatie? Bij voorbeeld de zoon van De Opportunisten? Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in zijn eigen woorden, een ‘ietwat

De Opportunisten aangebrand over die Senseo-reclame

De Senseo werd in 2 001 door Philips en DE geïntroduceerd en bleek ‘één van de meest geslaagde combinaties van techniek, smaak en kwaliteit.’ Lees ik op Koffie.blog. ”En naar eigen zeggen nog altijd populair, want Senseo is het best verkochte merk koffiezetapparaat van Nederland.” Tja. Maar ik raak apparaat noch koffie aan, zelfs niet in de winkel. Niet te, enzovoorts. ”Hoop niet dat jullie het thuis naar volle tevredenheid drinken,” mailde Frank Pels me deze week, haha. Nou, dan weet je wel wat De Opportunisten van de Senseo-reclame vinden… Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in zijn eigen

Uitkomst vrouwen onderzoek Heineken schiet Opportunisten in verkeerde keelgat

Gematigd drinken maakt mannen ‘sexier en intelligenter’ claimt Heineken na onderzoek onder 430 vrouwen. In bijgaand soort spotje interviewt actrice/presentatrice Tess Milne vrouwen op straat. Zie Reclamewereld-bericht hier. Vrouwen vinden mannen zelfverzekerder (82%) wanneer zij met mate drinken, sexier (81%) en intelligenter (77%). En 85% heeft liever een man die met mate drinkt. Hoera. De Nieuwe Helden van het uitgaansleven. Wetenschappelijk bewezen? Effectief als spotje? Geen idee. Maar De Opportunisten hebben natuurlijk hun geheel eigen kijk op de zaak. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed