De Opportunisten denken terug aan 1986 bij het zien van VW’s Terugweg-spotje

 Volkswagen is dus nog steeds van het sjoemelen! -;).” Grapte ene, echt waar, PCS-Neurofeedback4 over dat leuke nieuwe spotje van Volkswagen onlangs, in ons bericht erover. Zoon gaat joyriden in pa’s VW in het filmpje, Terugweg, geheten. Die manier van rijden van zoonlief deed ons denken aan die eerder gemaakte Noorse commercial, ook van VW, ook bij Reclamewereld te zien onlangs. Ook over terugrijden. Nu met aanhanger. ‘Levensgevaarlijke reclame‘ van VW, grapten we erover. De Opportunisten hebben dat Nederlandse spotje ook gezien, en vinden ‘m leuk, hebben we begrepen. Maar ze hebben meer gezien in die commercial dan wij. Is er weer gesjoemeld, met de bron? Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden,een ‘ietwat baldadigespeels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Meer over die in de tekening genoemde Amerikaanse speelfilm voor tieners Ference Bueller’s Day Off is hier te lezen.

[PPS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan hier graag.

 

Lees ook:Geen reet snappen De Opportunisten van die naakte man van Hornbach
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man
Lees ook:Romige kwark van Danio-reclame schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.