‘Geef ook iets extra’s, met de nieuwe Unox rijk gevulde tomatensoep. Met extra gehaktballen.’ Dat kan alleen maar Unox zijn, natuurlijk, dit spotje over de ‘soep in zak’ op speciaal gemaakte muziek van Okke Punt. Niks dampend hete tomatensoep, het lijkt wel steenkouwe cazpacho. Maar goed, De Opportunisten hebben natuurlijk hun geheel eigen kijk op deze soepcommercial. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is een Legend van de VEA, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.
[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Die loterij en die ontbijtcrackers van Bolletje en De Opportunisten
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten