Boze Jan Modaal kiest tegenpartijen als Wilders, Tele2, Basic-Fit, Action en Primark volgens reclamemaker Dick van der Lecq

”Jan Modaal is zijn vertrouwen in de gevestigde orde volkomen kwijt en gaat massaal voor de tegenpartij.” En dus voor WildersJMod, en merken als Tele2, Basic-Fit, Action en Primark. Constateert reclameman Dick van der Lecq in zijn onlangs in de Amsterdamse krant Het Parool en op vaksite Adformatie verschenen column, die in z’n geheel is afgedrukt is na de klik op Lees verder. ”Overal waar hij maar kan, trekt de kleine man een hele lange neus naar het grootkapitaal.”

 

Van der Lecq in zijn column: ”Eerlijk is eerlijk, Youp was de eerste met zijn obsessie voor Opeltjesvolk. Aanstekelijk zou later blijken want op verkiezingstournee in 2008 ging Obama in een gewone buurt het gesprek aan met Joe the Plumber. In eigen land neemt Wilders het sinds de presentatie van zijn verkiezingsprogramma in 2010 op voor de doorsnee Nederlanders ‘Henk en Ingrid’. En in Duitsland en Frankrijk heb je ze ook, maar heten ze ‘Otto Normalverbraucher’ en ‘Monsieur Toutlemonde’. Spaar ze allemaal.

”De familie Doorsnee is nu pislink. Ze had al minder vet op de botten dan een kip na Kerst. En ziet het er alleen maar slechter op worden. Door de economische crisis, wat de schuld van de banken is. Door werkeloosheid, de schuld van robots en de Polen. Door verhoging van belastingen en pensioenleeftijd. Wat weer de schuld is van de politiek. Politici, bankiers, buitenlanders, energiereuzen, huisbazen: voor Henk en Ingrid één pot nat van parasieten en zakkenvullers. Doe daar er een AZC om de hoek bij en de opstand van de kleine man is een feit.

”Jan Modaal is zijn vertrouwen in de gevestigde orde volkomen kwijt en gaat massaal voor de tegenpartij. Henk en Ingrid stemmen op Wilders (Joe op Trump, Otto op Pegida en Toutlemonde op Le Pen). Ze bellen met tegenpartij Tele2: niet omdat het moet, maar omdat het kan! Ze kopen hun gas en licht bij de tegenpartij, de Nederlandse Energie Maatschappij: gewoon doen! Ze sporten bij tegenpartij Basic-Fit: kom op nou! En winkelen bij de tegenpartij, bij Action en Primark, waar je voor 15 euro nog met zes volle tassen naar buiten loopt. Overal waar hij maar kan, trekt de kleine man een hele lange neus naar het grootkapitaal.

”Hier schieten we arme Henk en Ingrid toch even te hulp. Want troostaankopen geven even verlichting, maar na de daad volgt altijd spijt. Winkelen bij Primark is als het wegwerken van meters spareribs. Stemmen op Trump als het leeglepelen van een emmer chocoladeijs. En kiezen voor Wilders als het met halve liters bier wegspoelen van patat Kapsalon. De wraak van Henk en Ingrid is dan misschien zoet. Maar de kater is zuur.”

Dick van der LecqAldus besluit Dick van der Lecq (foto) zijn column in Het Parool en Adformatie onlangs. Zijn reclamebureau Etcetera in Amsterdam, waarvan hij directeur is, werkt onder meer voor klanten als Bol.com, Bolletje, Essent, T-Mobile en TNT.

Lees ook:Primark-advertentie ten behoeve van opening Nijmegen
Lees ook:Jerry, George, Simon, Ellen, Robert, Irma en Leaseplan Bank
Lees ook:Reclamemakers moeten ook wat doen met bloopers vindt Dick van de Lecq
Lees ook:Niet alleen maar schrekken van dat TUI-spotje zegt reclameman Dick van der Lecq
Lees ook:Modeconcern Primark nu ook in Almere meldt advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.