John Lennon mag niet eens zingen in Simpel-spotje briesen De Opportunisten

Simpel ontketent dus een belrevolutie. Zo zo. Geheel over-the-top hebben ze grootheden als Neil Armstrong, Che Guevara en John Lennon erbij gesleurd om de campagne goed af te trappen. ”Deze groten op aarden deden namelijk revolutionaire dingen.” Terzijde: zouden de nazaten dat ook zo revolutionair vinden? Beeldrecht enzo?  Simpel biedt als eerste bellen en sms’en helemaal gratis aan, je betaalt alleen nog voor internetgebruik. Mooi natuurlijk, maar… De Opportunisten waren toch al nooit een fan van die ‘vingerlullenreclame’ van Simpel. Met Joling enzo. Dat kan dus niet goed gaan met deze revolutionaire commercial waarin het woord Imagine valt. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de VEA, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Spotje Gerard Joling voor Simpel tergt De Opportunisten
Lees ook:Nick en Simon simpelweg enorme lullen genoemd door De Opportunisten
Lees ook:Die persoonlijke aandacht van Aegon wordt niet gepikt door De Opportunisten
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Welke reclame makende BN-er hoort bij welke loterij vragen De Opportunisten zich af

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.