Manfred Bik volgt Eugene Roorda op als BNR’s reclamecolumnist

Eugene Roorda, creatief directeur en mede-oprichter van Roorda Reclame, heeft eindelijk een opvolger als BNR Nieuwsradio-columnist over reclame, Manfred Bik. Ik Bik hem als een interessante man, met vaak boeien de ideeën. Goeie radiostem ook. Hij is van origine copywriter, maar nu als strateeg verbonden aan reclamebureau DDB Amsterdam. Bik heeft ettelijke banen gehad in de communicatie, bij diverse bureaus, inclusief een eigen bureau (Van Speijk), maar was o.m. ook een tijd directeur communicatie van Robeco. Roorda stopte uit eigener beweging na honderden columns; hij had er genoeg van. En vond dat-ie zichzelf ging herhalen (deed hij ook). Bik benadrukt dat hij elke vrijdagmorgen (om rond 6.10, 7.40 en 9.10 uur) praat over ”alles wat met communicatie te maken heeft, in de breedste zin van het woord.” Titel van zijn eerste column (hier te horen) was ”Achter iedere vader schuilt een zoon” (over Lego en Zweedse auto’s).

Lees ook:Politieke reclame: ‘Vorm gaat altijd boven inhoud’
Lees ook:Roorda: ‘Reclame maken is de consument manipuleren’
Lees ook:‘Hysterisch giecheldoosje’ Ilse Delange mist Waylon’s hoed volgens reclameman Roorda
Lees ook:Eugene Roorda: ‘Politiek kan nog wat leren van nierenshow BNN’
Lees ook:Roorda: ‘Reclame-opvoeding? Vergeet politieke reclame niet’

0 reacties op “Manfred Bik volgt Eugene Roorda op als BNR’s reclamecolumnist

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.