Knappe reclame-uitingen voor Forth Jardim-mest uit Brazilië

Steeds lastiger wordt het, om knappe internationale reclameuitingen te vinden die in de gedrukte media zijn verschenen. Het aanbod via internet wordt gedomineerd door commercials, niet onlogisch gezien het succes van b.v. YouTube. Hier hebben we weer iets goeds, uit Brazilie, de eerste van een Russische (!) site over reclame geplukt, Advertka. Uitleg is niet nodig, deze uiting voor de bemesting van het merk Forth Jardim. De onderste is ook geestig, komt van Ads otW, waar heftig werd gediscussierd over de vraag waarom het nodig was het onderbroekje van het meisje te laten zien. Het reclamebureau heet Des. 

 

Lees ook:Reclame mannenondergoed JBS gestopt, ‘discrimineert’ vrouwen
Lees ook:Graanveldreclame en meer Partij voor de Dieren bij Schiphol
Lees ook:Waarom zijn tamponspotjes zo afschuwelijk, vraagt Kotex
Lees ook:Naaktreclame van merk dat geen reclame behoeft: Ugg
Lees ook:Zwarte Sint en Witte Piet in vloerenverkoop-advertentie Beboparket

2 reacties op “Knappe reclame-uitingen voor Forth Jardim-mest uit Brazilië

  1. Edwin van Kuilenburg

    Een TamTamertje heet dat bij Adformatie, dat moet Michael van Os toch weten. Erik Falke en Dennis Baars maakten een paar jaar geleden een bekroonde uiting voor Pokon met exact hetzelfde idee. Dus in Brazilie lezen ze ook ADCN jaarboeken. Toch mooi.

      /   Beantwoorden  / 
  2. iris

    Ik denk dat ze in Brazilië gewoon toevallig op hetzelfde idee zijn gekomen (kwestie van dezelfde logica tijdens het denkproces), en vind – om eerlijk te zijn – deze variant eigenlijk beter: directere link met het product, en een duidelijker/verrassender object waaruit het takje groeit.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.