Categorie: "Campagne"

Veel vragen in episch spotje voor Citroën C4 Cactus

Wonderbaarlijke reclame uit Frankrijk. Autofabrikant Citroën gooide er ouderwets een enorm budget tegenaan voor een epische commercial voor de C4 Cactus. Waarin, blijkt, alledaagse vragen over auto’s worden gesteld. Zoals: waarom zijn deze motoren zo krachtig,  waarom zijn deze deuren zo matig beschermd; en: waarom zijn deze dashboards zo complicado? Blijf altijd vragen is de boodschap,

Touchless Toilet moet scoren in spotje van Kohler

The Bold Look of Kohler.’ We raken steeds meer dingen aan, zoals beeldschermen, maar er zijn ook zaken waar je vanaf wil blijven. Uiteraard uit Amerika komt de ‘Touchless Toilet‘  – zie bijgaand spotje. Weer eens wat anders in de reclame. Kohler werd in 1873 opgericht door een Oostenrijkse immigrant en zijn bedrijf werd later,

Zoetsappig iPhone 5S-spotje mikt op ouders

”Het reclamespotje laat ons ongemerkt al warmlopen voor Apple’s volgende plannen: de introductie van HomeKit en HealthKit, waar ontwikkelaars nu volop mee aan de slag zijn,” meldt de iPhone Club over deze nieuwe, zoetsappige commercial Parenthood van Apple voor de iPhone 5S. Die moeten nu snel verkocht worden voor een hoge prijs nog, want de iPhone 6 komt eraan. En dan daalt

Avontuurlijk koken in pracht spotje Lurpak-boter

Een reeks reclame-onderscheidingen kreeg bijgaande prachtige commercial van Lurpak, het Deense botermerk, op het recente reclame-festival van Cannes. Maker is reclamebureau Wieden + Kennedy in Londen. Erin aandacht voor avontuurlijk koken en grenzen verkennen met de ‘Cook’s Range van het in Engeland populaire botermerk.

Vermeer’s ‘Meisje met de parel’ in heropende Mauritshuis maakt reclame voor Shell

Shell MauritshuisDat is weer eens wat anders dan benzine of smeerolie. Het schilderij ‘Meisje met de parel’ van Johannes Vermeer is er weer. Meldt ons vandaag… Shell. ”Na een reis van twee jaar is het topstuk van het Mauritshuis terug in Den Haag,” aldus de inhaak- advertentie vandaag in dagblad Metro. Het schilderij -KLIK op afbeelding om e vergroten- is dan ook vanaf vandaag weer te bewonderen* in het Haagse  Mauritshuis aan Plein 29 pal het Binnenhof. Dat is weer open – inmiddels volledig gerenoveerd en tweemaal zo groot geworden, ”mede dankzij de samenwerking met Shell.” Wij zijn trots op deze prachtige relatie. En die gaat niet alleen over renovatie – we leveren ook innovatie aan de kunst. Medewerkers van

Hilarische muziekspotjes met Obama en Mourinho

When breaking news, it’s better with music.’ Vooral dat spotje met met Barack Obama is leuk. José Mourinho mag zijn ding doen in de overlees. Radiozender Euskadi in Spanje zendt muziek uit, onderbroken door nieuwsuitzendingen; niets unieks. Maar deze spotjes zijn wel erg leuk elkaar gezet, en leverden zender en

Meisje wordt niet ongesteld in tampon-spotje

First Moon Party heet dat in, waar anders, Amerika. Nog niet overgewaaid, geloof ik, en dat is maar goed ook. Hilarisch filmpje -je moet het Engels wel machtig zijn- van tamponfabrikant HelloFlo met slogan Simple. Period. Ze doen ook abonnementen. Vriendinnen van vroegwijze meid worden ongesteld, maar haar wil het maar niet lukken. Dan gaat ze faken. Haar ma prikt dat snel door, houdt niet van liegen, en

One Night Stand-reclame voor Sun Bum-zonnecrème

One Night Stand. Je moet het maar verzinnen, zo’n koppeling, als reclame voor het Amerikaanse zonnecrèmemerk Sun Bum. De bron, site Osocio, zegt met een knipoog dat alles zo mooi bijeen is te zien: het gepassioneerde stel, het zonpakje uit de lagere school, en dat alles vergezeld van een boodschap die pro-zon, pro-sex, en pro-huidbescherming is. Een beetje Postbus 41 eigenlijk. Bizar. Commentaar van Sun Bum-baas in de overlees.