Categorie: "Campagne"

De vele gezichten van de man in de Wilkinson Sword-reclame

Wilkinson mesjes 1Wilkinson mesjes 2Neem eens een ander gezicht. Hippe Londense mannen moeten worden verleid met deze ‘Break the Routine‘-campagne voor Wilkinson Sword’s Hydro 5 Groomer. Als onderdeel van het niet aflatende gevecht met aartsconcurrent Gillette. Mannen vinden hun uiterlijk steeds belangrijker constateren de reclamemakers van bureau JWT London. Maar velen hebben nog niet door wat ze nog kunnen bereiken met

Paaldanser feest met brandweermannen in nieuw Centraal Beheer-spotje

Chef viert feest in zijn brandweerkazerne. En dan… Jeetje, de 58e Even Apeldoorn bellen-commercial van Centraal Beheer is er al even, en we hebben ‘m gemist… Pas gisteravond gespot op tv. Enfin, goedgemaakt vandaag. De reacties op YouTube zijn zeer positief, ook over de muziek, Pullover van Speedy J.  Zagen we die bebaarde paaldanser niet eerder in spotjes van Ziggo, toen nog klant van hetzelfde reclame

Fietsen en racen in superspotjes Samsung Mobile

Twee fraaie commercials van Samsung Mobile over fietsen en nog eens fietsen. De eerste gaat over professioneel fietsen, We Are Greater Than I, met Trek Factory Racing Team’s super domestique Gregory Rast en team leader Fabian Cancellara. De tweede, in doorlees, over fietsen, veelal met stuntrijders, kreeg het advies Share What

Speciale zomerreclame van Ouderen Ombudsman

Reclame gemaakt door hulporganisatie de Ouderen Ombudsman. Een uiting vooral voor de zomermaanden. Nou eens niet om geld op te halen. Maar de zOuderenombudsmanichzelf ‘onafhankelijke vraagbaak voor ouderen’ noemende organisatie wil zo de doelgroep informeren dat ze er ook is in de vakantieperiode, als mensen uit de omgeving misschien weg zijn, met hulp via telefoon en internet. De advertentie plukte ik vandaag uit dagblad Metro. De aan het Nationaal Ouderen Fonds

Over kikkers, bazen en meer in spotje Triodos Bank

Wist je dat een kikker zich niet laat koken? Triodos Bank maakte er een apart spotje over, waarover nogal wat discussie was. Nu zag een commercial het licht over al vijf dingen die ze je niet vertellen over ‘de economie’. En hoe je ze kunt veranderen. Dezelfde boodschap, anders verpakt. Bij voorbeeld, ik pik er eentje uit, dat bazen ‘uit’ zijn. Echte verandering is zelden het werk van een grote man of

Gerard Joling opvolger Nick en Simon in campagne Simpel

Simpel JolinkSimpel strikt Gerard Joling voor nieuwe campagne‘, roept de sim-only telecomprovider trots in het persbericht. Voor de commercials voor de dubbelbundels op radio en televisie heeft de zanger en tv-personality een nieuwe versie van zijn hit ‘Maak me gek’ opgenomen. ”Met Joling geeft Simpel een vervolg aan de zeer succesvol verlopen campagne met Nick en Simon, die resulteerde in

Aparte reclame voor opleiding treinmachinisten

Armoe troef op de reclamemarkt, we zeiden het al. Adverteerders gaan er vanuit dat heel Nederland nu op vakantie is. Maar wij weten beter. Daarom extra oplettend  gespeurd naar opmerkelijke reclame-uitingen. Zo is daar vandaag, in gratis dagblad Metro, eentje voor de tweejarige BOL-opleiTreinmachinist opleidingding Machinist Railververvoer bij het Scheepvaart en Transport College. In Rotterdam gevestigd, de advertentie meldt dat niet. Ook geen URL, trouwens, en met de sites werkt iets niet goed, kennelijk. Hier wel iets. Opmerkelijk is de vorm. Niks spannend beeld van zoevende trein. Een z.g. Advertorial, dat er keurig boven staat (een combi van Advert en Editorial=Redactie, om minder op reclame te lijken, dus effectiever, denkt de adverteerder). KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt. Jong talent is van harte