Categorie: "Campagne"

Pianoman vervangt Nick & Simon in nieuw NS-spotje

Heel wat anders dan die kat die op reis gaat in Europa met de Thalys, haha. Gisteravond op tv, deze nieuwe Pianoman-commercial van de NS, met zang van, uiteraard, Billy Joel. ”Waar ga jij naartoe vandaag?” wordt ons gevraagd. Tot dusver was de NS-reclame vooral gericht op nieuwe diensten, maar nu ligt de klemtoon vooral op de klant, melden reclamebureau N=5 en klant in Adfo. Zijn Nick & Simon

Na leuk hondje, leuk jongetje in nieuw spotje VW

Je zal er maar een hebben.’ Zo’n leuk zoontje. En leuke nieuwe Volkswagen, haha. Een nieuwe commercial hier vandaag, als opvolger van het zo succesvolle ‘Hondje.’ Dat piepje aan het eind herkennen we natuurlijk. De opzwepende song is Radar Love van de Nederlandse popgroep Golden Earring. En nou hoop ik niet dat er zuurpruimen opstaan die gaan roepen dat dit spotje slapende honden wakker maakt,

Maar buurman, wat kookt u nu?-advertentie Doorgaan

Doorgaan Wat kookt u nuAl eerder gesignaleerd hier, die advertentiereeks van Doorgaan.nl, een van de  crowdfunding- platforms. Informatief en goed redactioneel vormgegeven mini-cases. De Volkskrant, waarin-ie wekelijks op dinsdag consequent rechts op pagina 7 verschijnt, zet daarom keurig ‘advertentie’ boven de advertorial. Juist vanwege die bewust redactionele uitstraling (KLIK erop om wat te vergroten).  Bijna elke case is wel interessant. We pikken er nog eentje uit de reclamereeks, want dat is het toch. Fabiënne Brunet en Klaartje Vreeken startten vorige zomer Eet U Mee?, een initiatief dat mensen uit dezelfde buurt verbindt. Ze willen extra fondsen ophalen op hun website te verbeteren en ‘verder uit te rollen’. Dus marketinggeld gevraagd. Ze zijn nu alleen nog actief in Amsterdam en Haarlem, meldt de site. En er zijn tegenprestaties. Zie ook dit filmpje over Doorgaan, dat zich

Christoffel gedold door vrienden in Ziggo-spotje over internetkracht

De kracht van het internet’ wordt centraal gezet in de nieuwste Ziggo-commercial. De provider heeft namelijk onlangs zijn internetsnelheid verhoogd, meldt het persbericht vandaag, maar nog lang niet alle klanten zijn zich hiervan bewust. In alweer de zesde commercial waarin de vijf vrienden een hoofdrol spelen, en de eerste die

Kevin Spacey beunt bij in spot online belegger E-Trade

Een dikke zeven jaar geleden haalde E-Trade, de Amerikaanse online beleggingsinstelling, de kolommen van Reclamewereld voor ‘t eerst met het Vinger-in-de-dijk-spotje. Toen kwam een hele serie commercials met peuters, zoals deze. En nu is daar ineens topacteur -en een grote favoriet van mij- Kevin Spacey die wat mag bijverdienen. Zal-ie ook gewoon leuk vinden om te doen, want hij moet toch heel welgesteld zijn. Spacey wordt neergezet als een ‘talent scout’ in een nieuwe

Popsterretje Momo Wu in kleurig Camay-zeep spotje

‘Camayzing’.  Een crazy caleidoscoop van kleur, deze commercial die zeepmerk Camay van P&G herlanceert in China met pop ster in wording Momo Wu, meldt Shots. Dit speciaal op vrouwen gerichte geurige zeepmerk wordt bij mijn weten niet (meer) verkocht in Nederland. De vrolijke commercial werd gemaakt door reclamebureau Wieden +Kennedy Amsterdam.

Camay – Camayzing from FRIEND on Vimeo.

Nicolien Sauerbreij maakt gezond reclame voor EkoPlaza

Ecoplaza SauerbreijZomerse temperaturen, maar daar staat ze ineens in een advertentie, Olympisch snowboardster Nicolien Sauerbreij. Voor EcoPlaza, de  supermarktketen. ”Om biologisch eten voor iederen nog bereikbaarder te maken, hebben we tot en met 10 juni wekelijks 7 favoriete producten van een EkoPlaza ambassadeur met 50%,” meldt de tekst bovenin in de advertentie die ik dinsdag j.l. uit de Amsterdamse krant Het Parool plukte (KLIK erop om wat te vergroten). De gezonde keuzes van Nicolien zijn de volgende producten: dadels, olijven, couscous/bulghur, haverzemelen, zwarte bonen/tortillawraps, halfvolle melk en …plakjes kaas. Maar wel speciale, basilicum-knoflook, van