Categorie: "Campagne"

Sokkenfabrikant Burlington shockeert graag met spotjes over ‘euthanasie’ en ‘incest’

Zouden ze in Frankrijk geen reclamewaakhond hebben? Of is-ie z’n tanden kwijt? Burlington, de Franse sokkenfabrikant -nooit van gehoord, trouwens, bestaan ze eigenlijk wel, heb mijn twijfels- geniet er kennelijk van om schokkende spotjes te maken, want aandacht is aandacht. Iedereen valt er overheen: smakeloos, schandelijk, maar klant en bureau lijken het niet erg te vinden: euthanasie (spotje 1), incest (spotje 2 in overlees), ècht onderwerpen om grappen over te maken. Volgens vaksite Adformatie claimt het Franse reclamebureau Pain Surprises de maker

Rick Gervais in nieuwe commercial Audi A3 sedan

Whatever you do, stay uncompromised.’ Na het  bizarre Amerikaanse ‘Doberhuahua‘-spotje iets heeeeeeel anders van Audi USA, van hetzelfde reclamebureau. Voor de 2015(!) A3 sedan. Met onder andere de Engelse acteur/comediant Ricky Gervais, bekend van het afbranden van de Hollywood-elite tijdens de Golden Globes prijsuitreikingen, en enkele andere BA’ers, bekende yankees. Zoals ook VS Gouden medaillewinnaar/boxen Claressa Shields. Met hulp van Queen’s hit song, ‘We Are the Champions.’ En de boodschap van dit alles? Nooit meer polderen, haha, niks compromissen, als je het echt wil maken net als deze

Wehkamp als ‘grootste online warenhuis van Nederland’ neergezet in spotje

Via een kritische tweet werd ik er gisteravond op gewezen op de ‘première’ van de nieuwe commercial van wehkamp.nl, ”uitgegroeid tot het grootste online warenhuis van Nederland”. Reclameman Peter Hamelinck‘s tweet: ”Site al up to date sinds eind ’13 maar nu nog communiceren wat een webwinkel is voelt erg amechtig! Ga inspireren!” En andere reclamemakers, Desmond en Demian, desgevraagd per tweet: ”Wehkamp was lichtpuntje in het Nederlandse reclame-blok, maar op deze manier gaan ze wel meer verkopen.” Op de Wehkamp-site zijn naast het eigen merk

Studenten maken prachtspotje Tesla voor $1.500

Leuk bericht. Die elektrische prachtwagen Tesla besteedt geen cent aan reclame, hoeft ook niet, gratis reclame ervoor is immers overvloedig aanwezig in de media, in welk land dan ook. Doen we graag, maar knarsetandend aan mee, haha. Maar enkele afgestudeerde studenten in de VS besloot eind vorig jaar dit knappe spotje van twee minuten, genaamd ‘Modern Spaceship‘, te maken. Totale kosten $1.500. Op

Mensen met wratten, rugpijn gezocht per advertentie

Proefpersoon rug en wrattenIk zie ze vaker voorbij komen, dit soort ‘proefpersonen gevraagd‘-advertenties. Deze, van het Centre for Human Drug Research (CHDR), plukte uit de Metro vandaag. En steeds denk ik: zou dit soort onderzoek over problemen met wratten en ruggen ook in Engeland worden uitgevoerd? En in Duitsland, de VS of Japan, om maar wat landen te noemen? En als ze hun onderzoek nou eens bundelen, zouden er dan eerder oplossingen worden gevonden?  KLIK op de advertentie om te vergroten, zodat de tekst leesbaar wordt. Tegenover het meedoen aan de onderzoeken staat een

Old Spice man wil niet geschoren worden in spotje

Old Spice verkoopt nu ook electrische scheerapparaten samen met Braun. En haalde Isaiah, oftewel de acteur/voormalige American football speler Terry Crews terug voor weer een hilarische commercial. Hun tekst:See how saying ‘Goodbye forever—I hope to never see you again‘ to an old friend is so much easier now with the new Old Spice face-shaving machines.” En daarna, smeren en spuiten maar. Het 75-jarige, enkele jaren geleden geheel vernieuwde Amerikaanse merk van Procter & Gamble verkoopt ‘Body Wash, Deodorant and Other Man Fresheners’. Bron: rechtstreeks.

Energie voor voetbalfans in spotje van Canal+-tv

Fuel for fans‘ heet dit opzwepende spotje van tv betaalzender Canal+ in Frankrijk, met slogan ‘Where the biggest games are played ‘ (maar zo zal-ie wel niet in het Frans luiden, haha). De goed gekozen muziek, Ode to Joy/An Die Freude van de 9e symfonie van Beethoven, helpt ook met opzwepen. Wanneer de commercial is gemaakt is onduidelijk. Misschien niet recent, maar niet ouder dat twee jaar. Het reclamebureau erachter is BETC Paris, de productie is van Henry Czar Paris, de regisseur de Nederlander Bart Timmer. Bron: verschillende.

Bloemenuitbarsting in vulkaanspotje 4K Sony-tv’s

We hebben even geen tijd danwel zijn lui, schrijven even niets, en citeren de Ster-site We Love Reclame. ”Na stuiterballen en verf, heeft Sony deze keer een waanzinnige commercial met bloemen gemaakt. Miljoenen gekleurde bloemen in een werkende vulkaan op Costa Rica welteverstaan! Wat een goed idee; wat een prachtige reclame, wat een prachtige muziek (‘Berlin‘ van Ry X).” Nog wel ff dit. Het

De foodloving familie Go-Tan maakt lief spotje

Eerst was er die kneuterige, maar juist daarom zo mooie Chili-saus spot met de Raad van Toezicht van Go-Tan, met de, haha, Go Tantes. Toen volgde de ‘eerste landelijke commercial’ van het in Oosters voedsel gespecialiseerde 58-jarige familiebedrijf. Was al veel eerder bij RTL te zien, in 2012 zelfs al, maar ik zag ‘m gisteravond weer langskomen. Met Han Go van de ‘very foodloving family’ aan het woord. Al weet ik niet of het Han’s stem is. Maar beeld en tekst straalt vertrouwen

)