Categorie: "Campagne"

De WC-evolutie van Sphinx in de reclame getoond

Sphinx evolutieDat zit wel goed met die advertentie van Sphinx over de WC-evolutie. Informatief genoeg, met spoelrand story en wel. Geplukt uit Volkskrant Magazine van zaterdag, voor de verandering weer eens een designspecial. Dan wordt er nog een beetje reclame in gemaakt, neem ik aan. Dus nog meer design dan anders, gaap. En verrassend: als je de onderste, van 2015 mind you, aanschaft, dan ontvang je een Nationale Tijdschriftenbon t.w.v. €35 waarmee je een abonnement op een tijdschrift naar keuze kunt nemen. En dat abo stopt automatische. De actie loopt t/m 30 juni 2016, dus dat zit ook wel

Topverkoper Bob Giovanni terug in spotje Old Spice over ‘Tough Mudder’

Tuurlijk, P&G’s Secret-deodorant -was dat niet alleen voor vrouwen- attackeert transpiratie en zweet. En gekke acteur Bob Giovanni kennen we van de Old Spice-spotjes. Maar Tough Mudder? ‘Een serie ‘hardcore 10-12 mile obstacle race – mud run events designed by British Special Forces to challenge the toughest of the tough.’ Yesss, toffe modder ;-) . Mooi spotje van reclamebureau Wieden + Kennedy in de VS. En over Giovanni zegt Old Spice, we laten het maar even onvertaald wegens

Reclameroer drastisch om bij Plus met ‘Goed eten. Daar houden we van’-slogan

De omzet van supermarkt Plus vorig jaar met 8,8 procent gestegen, het marktaandeel ging eveneens omhoog en het operationeel resultaat ligt met 59 miljoen euro ruim 5 procent hoger dan een jaar eerder, ‘blijkt uit een jubelend persbericht’. Schreef NRC nog vorig maand. ”Daar mogen we best een beetje trots op zijn”, tekende algemeen directeur Jan Brouwer aan. Over reclame -effectief geweest?- geen woord, maar dat interesseert NRC-redacteuren kennelijk niet. Des te opmerkelijker is dat het reclameroer totaal is omgegooid bij Plus. Om te beginnen wordt de aandacht gericht op onder meer rundvlees en bananen. Niks humor, weg ‘lollige’ acteurs/medewerkers. ‘Goed eten. Daar houden we van’ is het credo bij de

Kijk, oersaaie beelden van een boerderij van supermarkt Waitrose

Leuk bedacht zeg, van het Engelse Waitrose, een -bestaat dat begrip al?- kwaliteits- supermarktgroep. Een hele week lang tonen ze met drie camera’s een livestream van het boerenland als bewijs dat hun producten van ergens goeds vandaan komen. ‘Heerlijk saai‘ zegt bron Adweek uit de VS. Bijgaand gelukkig ‘n spotje van een van Waitrose’s ‘zuivelboerderijen’, gemaakt door reclamebureau Adam & Eve DDB in Londen: ‘Exactly as it is.’  Waitrose, en ik laat het maar even onvertaald,

Nieuwe koffiewerelden ontdekken met reclame van Nespresso

NespressoMooie advertenties altijd, van What else? Nespresso, dus. Deze keer is de boodschap dat de fabrikant je helpt ‘nieuwe koffiewerelden’ te ontdekken. We plukten de spread -jargon voor reclame op een dubbele pagina-  uit Volkskrant Magazine van zaterdag j.l (KLIK erop om desgewenst te vergroten). Tja. Zou je daarom veel meer betalen, dan voor bij voorbeeld voor steeds diezelfde -saai misschien, maar wel

Bennie Jolink maakt nu reclame voor ‘Aankoopverzekering’ SNS Bank

In de nieuwe SNS Bank commercial gaat de TV die Bennie Jolink (69) net met zijn kleinzoon en –dochter heeft gekocht onderweg naar huis door een ongelukje aan diggelen. Gelukkig is deze verzekerd met de aankoopverzekering die standaard bij zijn betaalrekening zit. ”Terwijl bij de meeste banken alleen aankopen met credit card zijn verzekerd, zijn veel aankopen met SNS Betalen 30 dagen verzekerd bij schade, verlies en diefstal,” zegt de bank. Het spotje van de v’h zanger van Normaal is weer

Na Lil Kleine en Ronnie Flex nu ‘Jeugd van Tegenwoordig’ hoogbejaard in Tele2-spotje

Tele2 -mobiele telefonie en alle combinaties van interactieve TV, internet & bellen- heeft opnieuw een beroemde nederhop-act gestrikt voor de huidige campagne ‘Niet omdat het moet‘. Meldt vaksite Marketing Tribune. Na een eerdere samenwerking met Lil Kleine en Ronnie Flex (bekend van de hit ‘Drank & Drugs‘) draaft ditmaal De Jeugd van Tegenwoordig op. Niet als jonge goden, maar als hippe bejaarden. Net als bij de eerdere Tele2-commercial van Lil Kleine en Ronnie Flex heeft ook ‘DJVT’ zelf

Ontbijtkoek van rogge in reclame van Peijnenburg

Peijnenburg RoggeBegin je dag eens niet met een plakje koek, maar met rogge.  Lijkt het advies van… Peijnenburg, dus dat moet in de krant.  En dat ik precies van waaruit ik deze advertentie van een hele pagina vandaag plukte vandaag, van achterop(!) dagblad Metro (KLIK erop om wat te vergroten). Het zit dus anders. De tekst legt uit: ”Al sinds 1883 bakken we onze ontbijtkoek van rogge. Hierdoor het van naturen een bron van vezels. Sinds 2015 maken onze bakkers een variant zonder toegevoegde suikers, maar met 100% smaak, Peijnenburg Zero. Proef ‘m eens en laat je overtuigen door onze nieuwste, overheerlijke ontbijtkoek.” Of er eerder vanochtend  Zero‘tjes zijn

Nederlandse reis doorverkopers van Trade Your Trip maken reclame

Klinkt een erg interessant site, aangekaart in bijgaande advertentie van Trade Your Trip (KLIK erop om te vergroten). De site geciteerd: ”Ja, het is mogelijk je reis te verkopen! Ja, de wet staat achter ons en wij hebben bij verschillende reisorganisaties reeds reizen omgezet. Voor pakketreizen kunTrade Your Tripnen wij je nu van dienst zijn, voor dynamische pakketten en losse vliegtickets zijn wij nog aan het strijden voor jouw rechten. Onze marktplaats is nieuw in de markt, maar wij hebben reeds veelvuldig bewezen dat het doorverkopen werkt. TradeYourTrip is een Nederlands initiatief, gevestigd in Amsterdam. We starten in Nederland, Duitsland en Engeland om gedupeerde consumenten te helpen hun reis door te verkopen. Wij beginnen met pakketreizen en accommodaties, maar zullen ook losse vliegtickets en dynamische pakketreizen gaan aanbieden zodra wij dit mogelijk gemaakt hebben. Jij kan ons hierbij helpen door jouw steun te betuigen via ons Manifest. Wij strijden voor