Categorie: "Campagne"

Rokjes opgevolgd door moderne mannen in nieuwste spotje van Axe

Unilever-merk voor mannen Axe heeft het (reclame)roer omgegooid. Reclamebureau 72andSunny Amsterdamshifts AXE away from chasing skirts to focus more on guys’ own self-image with the new “Find Your Magic” campaign,’ meldde site Co-create, waar je het hele verhaal achter de wijziging kan lezen. Het is mooi geweest met sexy grapjes, Axe neemt de ‘self-confidence building‘ aanpak over van

Daniel Cloud Campos danst op song ‘She’s a Maniac’ in leuk spotje Cillit Bang

CLEANTERTAINMENT. Het nieuwe buzzwoord voor de reclame van schoonmaakmerk Cillit Bang, op de markt gebracht door fabrikant Reckitt Benkisser. Eh, schoonvermaak, zoiets? ;-) . Bijgaand een leuk voorbeeld van wat ze bedoelen met good clean fun, bijgaand The Mechanic-spotje. Met in de hoofdrol de Amerikaanse danser/choreograaf Daniel ‘Cloud’ Campos. De commercial komt uit

Rudi van Heineken’s ‘Heeey, biertje!’ terug in de reclame voor skigebied Zillertal Arena

Jeetje, ik veerde even helemaal op in mijn stoel voor de buis gisteravond. Wie haalt daar Rudi in huis? ‘Der’ Rudi, van dat Heineken-spotje met Hey, Biertje!, een van de bekendste -en leukste- van die brouwer (met dank aan hun reclamebureau TBWA\Neboko). Maar niet voor bier, hoewel, onvermijdelijk een beetje ;-) , maar voor Zillertal Arena. Dat is het Oostenrijkse stikgebied waar deze Oostenrijker vandaan komt. Niks geitenboer, wel met heeey of héééééééé. Wát een leuk idee. De

David Bowie RIP schitterde niet alleen in Pepsi-commercial met Tina Turner

David Bowie RIP schitterde op elke terrein waarop-ie zich begaf. Dus ook op reclamegebied. Hij was te zien in heel wat commercials, dus niet alleen in zijn bekendste commercial voor Pepsi-Cola, met Tina Turner (1987/BBDO). Een flinke selectie. Bowie maakte bij voorbeeld ook reclame voor Louis Vuiton (KLIK om te zien), Vittel-water, Lyons Maid-ice cream (regie Ridley Scott), Cadillac Escalade (de meest recente, van vorig jaar!), Kia Cadenza (alleen zang),  Chrystal Japan-sake en XM Satellite Radio (2x). Zie doorlees voor andere commercials. En zie ook over de lopende David Bowie-tentoonstelling in Groningen die wat wordt aangepast. Is vandaag open en loopt nog t/m 13 maart.

Eczeem Crème van Australische bouwvakker Geoff Graham in de reclame

In de -hopelijk oneindige- serie Reclame Voor Weer Eens Wat Anders- een advertentie voor een eczeem middel.Graham’s Eczeem Crème geheteGrahams bouwvakkern, een medisch hulpmiddel, meldt de advertentie, geplukt uit de Volkskrant, waar-in geregeld in te vinden is (KLIK erop om te vergroten). Uitgevonden door een Australische bouwvakker. Bijna een te mooi verhaal om te geloven. Verpakt in een opvallende, soort advertorial -advertentie die er als redactie uitziet- maar er staat wel keurig advertentie boven dit prachtverhaal. En is als zodanig herkenbaar, want afwijkend van de tekstopmaak ernaast. ”Een Australische bouwvakker kon het niet langer aanzien dat zijn zoontje zoveel last van eczeem en jeuk had, dat hij besloot zelf een middel te

Je verzekering inruilen in autoshowroom van Centraal Beheer-spotje

Wij zijn de verzekeraar achter de campagnes Even Apeldoorn Bellen.’ Zegt Centraal Beheer Achmea met enige trots, lijkt het, in de toelichting bij dit spotje. Maar een Even Apeldoorn Bellen-spotje is het dus niet. Best aardige poging tot humor, maar heel low budget gefilmd en verre van de klasse van de commercials van de verzekeraar die wij kennen. En die we hopelijk snel weer te zien krijgen. Dit CB-spotje speelt zich af in

John Cleese speelt Basil uit oude hitserie Fawlty Towers in Specsavers-commercial

Hij wilde nooit meer op tv, maar daar is-ie. Was de poen te verleidelijk? De nieuwe commercial van Specsavers met de Britse komiek John Cleese -remember Giroblauw?- is gebaseerd op een scène uit de beginjaren van de oude hitserie Fawlty Towers. Die werd eind jaren ’70 uitgezonden. De hoteleigenaar beledigde zijn personeel -en gasten- constant. Hier krijgt John Cleese het aan de stok met de automatische voice control van zijn auto. Speciaal voor Specsavers adapteerde

Mooie nieuwjaarsboodschap rapper Haris Trnjanin in spotje Coca-Cola

Onze misser van 2015, daarom nu, op de eerste dag van het nieuwe jaar, goed gemaakt. Een goed moment, gegeven de tekst van de Coca-Cola commercial van de Nederlandse rapper tevens welzijnswerker Haris Trnjanin, geboren Kroaat. Want doet het wat mij betreft ook prima als Nieuwjaarsboodschap, meer dan een half jaar later. Jaren geleden was de slogan van het Ierse Guinness-bier Good Things Come To Those Who Wait, zie ook dit briljante spotje van ze. Nu rapt Trnjanin voor het

Zó maakt Ditzo reclame voor schade melden via WhatsApp

Schadeverzekeraar Ditzo zoekt continu naar manieren om het voor klanten makkelijker te maken, zeggen ze. Vorig jaar maakten ze al bekend dat je vragen over je verzekering via WhatsApp kon stellen. Nu voegt Ditzo daar schade melden aan toe. Bijgaand twee spotjes, zodat je het nieuwtje goed begrijpt. Al vraag ik mij in dit geval af of

FC Barcelona speelt leuk mee in In-Flight Safety video Quatar Airways

”I couldn’t locate the emergency exits because I was too busy watching Leo Messi’ grapt Kung Lao op You Tube over deze grappige, mondvol: ‘Safety with FC Barcelona Qatar Airways In-Flight Safety Video Starring FC Barcelona.’ En Mohammad Abu Ata: ”Aircraft Safety has never been this exciting.” Werd gemaakt door het internationaal werkende reclamebureau 180 Amsterdam. ”Never get offside of aircraft safety