Categorie: "Campagne"

Shampoo en body lotion van biermaker Carlsberg onthuld in hilarisch spotje

Te lang voorbij, 1 april-moppen. Dus echt, dit. De Deense bierbrouwer Carlsberg lanceerde in Engeland een nieuwe (online) commercial, ‘If Carlsberg Did Haircuts.’ Waarin enkele ‘limited edition’ verzorgingsproducten voor mannen worden gepromoot. Zoals shampoo, conditioner en body lotion. Gemaakt met bier… Hilarisch. Het wordt een serie spotjes, meldt The Drum, dat de marketing baas van

Dubbelganger blondjes, contactloos betalen en ING

‘Wij innoveren zodat u de vaart erin houdt’. Zegt bank ING over hun ING Lab. Goed bedacht, zeg. Zie hier wat er zoal borrelt in dat lab. Zie ook bijgaand spotje over één aspect ervan. ”Nodig voor het experiment: supermarkt, boodschappenlijst en een dubbelganger. Het moment van de waarheid breekt aan, is contactloos betalen écht

Vogelkak, een Hummer, dat bewuste klussen in spotje Gamma – en de kijkers

Dat recycle ik. Dat kies ik. Dat promoot ik. Dat bespaar ik. Dat weiger ik. Dat verdien ik. Ook de nr 1 in bewust klussen. Dat zeg ik. Gamma.’ Dat recente spotje, ook met die Hummer en die vogelkak-actie, werd door vaksite Marketing Online via onderzoekbureau MarketResponse voorgelegd aan Nederlandse kijkers. Was het een Top of Flop? Vinden consumenten dat de bouwketen echt maatschappelijk

Lullig spotje over selfie-sticks van Bol.com

De zomer is begonnen, na die eeuwige herfst. Zeggen de weerwatchers, en dat geloven we dan maar.  Dus komen de vakanties eraan weet ook Bol.com. Vandaar deze ‘lullige’ zomercommercial van de populaire webwinkel die claimt alles in huis te hebben voor een zorgeloze vakantie in het buitenland. Of in eigen land. Zelfs een selfie-stick. Riskant bezit voor sommigen, blijkt. De commercial werd weer gemaakt

Hamburgerwagen in advertentie van Ambi Puur Car

Ambi Pur Car hamburgerZie je een hamburger, zelfs een halve, dan denk je aan McDonald’s. En nooit aan Burger King. Sneu nou weer voor McD. Doen ze zo hun best om uit te leggen dat hun hamburgers minder ongezond zijn dan we (ten onrechte) denken, wordt er ineens eentje heel Big opgevoerd in een advertentie van Ambi Puur Car. Omdat-ie niet lekker zou ruiken. Krijgen we dat weer. Gelukkig dat McD voor hetere vuren heeft gestaan ;-) . Dus dit overleven ze ook wel. In de uit De Telegraaf deze week geplukte advertentie (KLIK erop om wat te vergroten) -die nu verkrijgbaar bij Blokker meldt, die andere verkrijgbaar bij Jumbo, die weer- wordt ons gevraagd of we ‘geurenblind’ zijn. Ze

Kamer van Koophandel betekent veel voor verschillende ondernemers meldt spotje

De Kamer van Koophandel is er voor de directiekamer‘. Maar ook voor een boel andere bedrijfskamers, waar men veel wil weten, blijkt. En niet voor de Bonuskamer, haha. De KvK wil met deze aardige en informatieve nieuwe commercial aantonen wat het kan betekenen voor verschillende ondernemers en ziet zich als ‘Bron voor Ondernemen‘, wat tevens de slogan is. Mooi is anders, maar iets beters zou ik ook niet kunnen verzinnen. Dus niet alleen maar voor uittreksels en jaar-

Opmerkelijk: Donatella Versace (59) te zien in reclame van concurrent Givenchy

Givenchy plusDe trotse tweet van @givenchy van gisteren: ”Presenting #DonatellaVersace in the #Givenchy by Riccardo Tisci Fall Winter 15 Advertising Campaign @Versace.” De Italiaanse modeontwerpster Donatella Versace (59) is het nieuwe gezicht van het Franse modehuis Givenchy, een concurrent. Opmerkelijk. De blondine kan het al jaren goed vinden met hoofdontwerper Riccardo Tisci en bewees hem een

De kracht van vriendelijkheid als Transavia-reclame

De kracht van vriendelijkheid. Daarop mikt Transavia in de nieuwe campagne. KLM-dochter. Onder meer met bijgaande commercial profileert de KLM-dochter zich, meldt de site, als de ‘grootste low-cost luchtvaartmaatschappij van Nederland zich nadrukkelijk als love brand -een term bedacht door reclamebureau Saatchi & Saatchi, dat niet de campagne maakte- waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service.” Nou, daarvan heb ik weinig