Categorie: "Campagne"

Reclame voor duurzame energie is ook reclame voor de trein zegt NS

NS en de duurzame wereld. Reclame voor de trein, maar deze keer via een andere invalshoek, blijkt uit een NS-advertentie in Metro deze week (KLIK om te veNS energiergroten). Waarin ook niet strikt noodzakelijk reclame voor Eneco wordt gemaakt. Zou die energieleverancier een deel van de advertentiekosten betalen? De tekst over NS & energie : ”Wist je dat dit jaar onze treinen al voor bijna 75% op windenergie van Eneco rijden? En dat daardoor een treinreis zorgt voor zo’n 95% minder CO2-uitstoot dan dezelfde reis in een gemiddelde auto? Door met de trein

Voetballer Zlatan maakt behalve voor Volvo ook mooie reclame Vitamin Well-water

De Zweed Zlatan Ibrahimović maakt mooie reclame voor Volvo uit Zweden. Maar ook voor Vitamin Well, het vitaminedrankje uit Zweden. Het wachten is op H&M en Ikea ;-) . Zie deze maar. De stervoetballer en Vitamin Well houden van elkaar, zegt de fabrikant, ik laat het maar onvertaald. ”We are fighters – even underdogs. It is never easy and nothing comes for free. Ambition, hunger and struggle is what has taken us to where we are today. But what you see is only a freeze frame. We will not stop.

Jane Birkin (69) nieuwe reclamegezicht van YSL

Jane Birkin 2Metro heeft wat met oudere modellen dan wel reclame-  gezichten. Leuk. De Britse 69-jarige actrice, model én zangeres Jane Birkin is het nieuwe reclameuithangbord van modemerk Yves Saint Laurent. Ze is in Londen geboren, maar woont sinds eind jaren 1960 in Frankrijk en is hier vooral bekend van haar duet met haar toenmalige echtgenoot Serge Gainsbourg, Je t’aime… moi non plus uit 1969, meldt ‘t onvolprezen Wikipedia. Metro kent Birkin -de foto’s komen van haar Instagram-Jane Birkin YSL

‘Echte mannen’ zonder photoshop in lingeriespotje Aerie

AiriemanYou know you’re curious. Get up close and personal with the guys behind our latest campaign.’ Zegt lingeriemerk Aerie uit de VS tegen vrouwelijke kijkers, met als achtergrondmuziek Waves van Warm Speakers. Het opmerkelijke filmpje haalde de kolommen van gratis dagblad Metro deze week. Redacteur Floor Gijsbertse: ”Geen Photoshop meer, geen geretoucheerde modellen maar échte lichamen met alles wat daarbij hoort. Het

Viola Martinsson zingt ‘Made of’ in Volvo’s Made By People-commercial

Kan er niet meer omheen, dit filmpje, van Volvo Cars uit Zweden, dat lang op de plank lag. Omdat iedereen het al gezien had, dacht ik. De indringende song ‘Made of‘ van Viola Martinsson lijkt regelrecht uit een van de succesvolle Scandinavische crimi’s te komen. Maar de begeleidende tekst van Volvo, met kapitale kop ‘GREAT MINDS DON’T THINK ALIKE’ mag er ook zijn. Want eentje met een moraal. We laten ‘m maar onvertaald, want welke onliner heeft nog moeite met Engels? ”Who builds

WC-loze reclame voor WC’s van Geberit zet zich af tegen WC-papier (met warm water)

Geberit WCWC-koppen-lol was dat. Maar niks WC, alleen dat mooie blote billen-logo, in de advertentie. Daarin verklaart Geberit de oorlog aan… WC-papier. Lees maar. ‘Geberit AquaClean. De WC waarmee u met water wordt gereinigd.’ Warm water hoor;-).. Bijgaande sjieke advertentie plukten we zaterdag uit het wekelijkse glossy magazine van de Volkskrant (KLIK erop om te vergroten): ‘Het nieuwe welzijn.’ Want het warme gevoel komt eraan, van achteren. De tekst onderaan de uiting: ”Ontdek een compleet nieuw gevoel van

Leon de Winter wil het wèl weten over zijn gezondheid in spotje Prescan

Nogal wat BN’ers maakten en maken reclame voor Prescan,  dat, bijvoorbeeld met de Total Body Scan, inzicht geeft in je gezondheid. ”Een glimp van onze bekende ambassadeurs’ is te vinden op hun site,’ meldt Google nog, maar ik zag ze niet. Toch maar weggehaald, die Wall of Fame? Maar misschien moet ik mijn ogen even laten nakijken. Het verst met reclamemaken voor Prescan gaat schrijver, columnist en filmproducent Leon de Winter, die zelfs een -bijgaand- ‘Ik wil het wèl weten‘ spotje voor Prescan heeft gemaakt.  ‘Mijn vader overleed toen ik 11 was, in 1965 was dat.

Aldi neemt loopje met Cadbury-gorilla in paasspotje

Monkey business from Aldi.’ Kopt de Engelse supermarktketen die zoals bekend van origine Duits is. En altijd leuke reclame maakt in de UK, niet alleen maar bloedserieuze aanbiedingen, zoals in Nederland. Leuk ook weer om te zien hoe Aldi daar paasei-reclame maakt op de manier waarop Lidl dat nu doet in Nederland, door zich af te zetten tegen de prijzen van A-merken (van Lindt-chocolade in dit geval). Daar was Aldi UK veel eerder mee. Leuk ook omdat Aldi UK een van mijn favoriete commercials aller tijden, van Cadbury-chocola met gorilla en zang van Phil Collins- op de hakt neemt. “If you like that wait til you hear me on the piano…” De reclame

Voetballertje op tijd dankzij Wegenwacht-spotje

Lief. Maar uit ‘t leven gegrepen of alleen voor de reclame? Gisteravond langs zien komen, maar is al van vorig jaar, van ANWB’s Wegenwacht. In het spotje wordt een voetballertje door zijn tegenstanders uitgelachen omdat z’n vader autopech heeft. Maar dan… In de campagne met boodschap dat het leven te leuk is om stil te staan, dus weg met pech, lieten we eerder een dagblad-advertentie zien hier en nog weer