Categorie: "Campagne"

Dieren doen leuk in ‘Friends Furever’-spotje Android

Ah, lief, u gebracht door Android, als commercial. Dieren. Met, ook lief, als achtergrondsong Oo-De-Lally van Roger Miller. ”You don’t have to be a cute animal to show the world how to Be Together. Not the Same. But it definitely helps,” laat Android ter toelichting weten. Snel gemaakt naar aanleiding van al die dieren

‘Dat zeg ik’ terug in spotjes Gamma (maar Sjaak en Freek niet)

Gamma begint een nieuwe merkcampagne, waarbij het de oude pay-off ‘Dat zeg ik‘ wordt geherintroduceerd. Dat is vrij ongebruikelijk in de reclame. We zijn benieuwd hoe de bedenkers van dat zinnetje hierop reageren; zij bezitten dat copyright natuurlijk niet, want destijds ‘verkocht’ aan de klant (Sjaak en Freek namen 4 jaar

Wie zit er toch achter dat ‘weg van de massa’ reisbureau Karin’s Choice?

Ze vallen ons al een tijdje op, de reclame-uitingen van Karin’s Choice. Van de ‘vakantie op jouw manier‘ en ‘even rust, ruimte en weg van de massanaar de populaire landen Griekenland, Portugal, Spanje en Turkije. De tekst in de advertentie geplukt uit De Telegraaf van vandaag (KLIK erop om wat te vergroten) wekt de indruk dKarin's Choice beterat er een echte Karin bestaat, die all-in reizen aanbiedt. ”Zuid-Europa, mijn favoriete vakantiebestemming.” En: ”Ik heb voor jou alle unieke plekjes….” Leuk, persoonlijk. Denk je dan. En dan: kan natuurlijk niet, anno nu. ‘Karin’ blijkt zaken te doen in

Model-met-huidziekte Winnie Harlow nieuwe reclamegezicht van Diesel

Winnie Harlow Diesel 1Winnie Harlow Diesel 2Diesel wil met bijgaande SS15-campagne ‘tolerantie, gelijkheid en onbeperkte liefde’ propageren. En doet dat onder andere Winnie Harlow, het 19-jarige model dat aan de huidziekte vitiligo lijdt (KLIK op advertenties om ze te vergroten). Waardoor de 19-jarige witte vlakken op haar lichaam heeft waar geen pigment in zit (gebrek aan melanine). Die huidziekte had

Help klimaatprobleem oplossen met radiatorfolie adviseert Hier-advertentie

Apart, deze advertentie vandaag, van ‘Hier bespaart.’  Dat is een initiatief, meldt de tekst, van het Hier klimaatbureau, een ‘onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk die zich inzet om Nederland te betrekken bij de oplossing van het klimaatprobleem’ . Je zou bijna denken dat er een (groHier bespaartot) energiebedrijf achter zit, deze stichting met het Anbi-logo, zo wordt groene energie aangeprezen op de site. Sinds Ned. Energie Mij. achter Sloop de crisis (‘bekend van de tv’) bleek te zitten zijn we een beetje (te?) wantrouwend geworden. Geven we toe. Maar het klinkt ook zo mooi. Hier bespaart adverteert in de Volkskrant vandaag met kortingen voor bewegingssensoren en radiatorfolie. Een beginnetje, haha. De site zegt:

Ouwetjes maken reclame voor 100-jarige Dodge-auto

Live fast, don’t bitch and most importantly never, ever forget where you came from.” Mooie boodschappen en nog meer ervan van oudjes in een aandoenlijke commercial van het 100-jarige Amerikaanse automerk Dodge. Hier is de Challenger in beeld. ”You learn a lot in 100 years. Here’s to the next 100,” zegt de fabrikant. De commercial werd tijdens de recente SuperBowl vertoond.

Supercoole Deense bus is weer terug in de reclame

De commercial voor die coole Deense bus voor het Deense busbedrijf Midttrafik won tal van reclameprijzen twee, drie jaar geleden, en nu zijn ze terug. De eerste was onvermijdelijk beter, maar toch weer leuk. Nu met het specifieke doel om jongeren ambassadeurs van het openbaar vervoer te maken. Als je muntjes vindt