Categorie: "Campagne"

Michael Jackson begeleidt swingend Xperia Z2-spotje

Xperia Z2 from Sony – Details Make The Difference‘  kopte het bericht op YouTube in februari, maar waren er niet wat klachten over die details, of was dat met de ’1′ en zijn ze inmiddels opgelost in de nieuwe 2, wat ik vermoed.  ‘Slave to the rhythm‘ is de opzwepende song van Michael Jackson bij wat Sony zijn ‘best ever smartphone’ noemt. Echt een lekkere week-end commercial. Water- en stofproef, tot op zekere

Reclame voor Spijkenisse, Nissan en Gamma en…

Reclame voor Spijkenisse, en voor een gele Nissan (dacht ik, ouwe X-Trail?) en natuurlijk ook voor Gamma. En duidelijk ook een beetje reclame voor, haha, vrouw- onvriendelijkheid. Paul Smith vindt de nieuwste Gamma-commercial ook leuk, zegt-ie op You Tube. ”Overigens wel een hele rare route naar de woonboulevard/ gamma, maar dat mag de pret niet drukken.” Maar ook: ”Dat Spijkenisse ook eens positief in beeld komt, en dan ook nog eens landelijk. Voor de

<

Frikandellen van Beckers eet je met je handen-spotje

Als je snackt, snack dan goed‘, adviseert Beckers. Aflevering 1 van wat belooft een serie commercials te worden gaat over Het Bestek. ”Goed snacken. Dat vinden wij bij Beckers het allerbelangrijkst. Vandaar dat wij in instructiefilmpjes nog eens haarfijn uitleggen hoe dat precies moet. Dus zonder bestek én met lekkers van

Sokkenfabrikant Burlington shockeert graag met spotjes over ‘euthanasie’ en ‘incest’

Zouden ze in Frankrijk geen reclamewaakhond hebben? Of is-ie z’n tanden kwijt? Burlington, de Franse sokkenfabrikant -nooit van gehoord, trouwens, bestaan ze eigenlijk wel, heb mijn twijfels- geniet er kennelijk van om schokkende spotjes te maken, want aandacht is aandacht. Iedereen valt er overheen: smakeloos, schandelijk, maar klant en bureau lijken het niet erg te vinden: euthanasie (spotje 1), incest (spotje 2 in overlees), ècht onderwerpen om grappen over te maken. Volgens vaksite Adformatie claimt het Franse reclamebureau Pain Surprises de maker

Rick Gervais in nieuwe commercial Audi A3 sedan

Whatever you do, stay uncompromised.’ Na het  bizarre Amerikaanse ‘Doberhuahua‘-spotje iets heeeeeeel anders van Audi USA, van hetzelfde reclamebureau. Voor de 2015(!) A3 sedan. Met onder andere de Engelse acteur/comediant Ricky Gervais, bekend van het afbranden van de Hollywood-elite tijdens de Golden Globes prijsuitreikingen, en enkele andere BA’ers, bekende yankees. Zoals ook VS Gouden medaillewinnaar/boxen Claressa Shields. Met hulp van Queen’s hit song, ‘We Are the Champions.’ En de boodschap van dit alles? Nooit meer polderen, haha, niks compromissen, als je het echt wil maken net als deze

Wehkamp als ‘grootste online warenhuis van Nederland’ neergezet in spotje

Via een kritische tweet werd ik er gisteravond op gewezen op de ‘première’ van de nieuwe commercial van wehkamp.nl, ”uitgegroeid tot het grootste online warenhuis van Nederland”. Reclameman Peter Hamelinck‘s tweet: ”Site al up to date sinds eind ’13 maar nu nog communiceren wat een webwinkel is voelt erg amechtig! Ga inspireren!” En andere reclamemakers, Desmond en Demian, desgevraagd per tweet: ”Wehkamp was lichtpuntje in het Nederlandse reclame-blok, maar op deze manier gaan ze wel meer verkopen.” Op de Wehkamp-site zijn naast het eigen merk

Studenten maken prachtspotje Tesla voor $1.500

Leuk bericht. Die elektrische prachtwagen Tesla besteedt geen cent aan reclame, hoeft ook niet, gratis reclame ervoor is immers overvloedig aanwezig in de media, in welk land dan ook. Doen we graag, maar knarsetandend aan mee, haha. Maar enkele afgestudeerde studenten in de VS besloot eind vorig jaar dit knappe spotje van twee minuten, genaamd ‘Modern Spaceship‘, te maken. Totale kosten $1.500. Op

Mensen met wratten, rugpijn gezocht per advertentie

Proefpersoon rug en wrattenIk zie ze vaker voorbij komen, dit soort ‘proefpersonen gevraagd‘-advertenties. Deze, van het Centre for Human Drug Research (CHDR), plukte uit de Metro vandaag. En steeds denk ik: zou dit soort onderzoek over problemen met wratten en ruggen ook in Engeland worden uitgevoerd? En in Duitsland, de VS of Japan, om maar wat landen te noemen? En als ze hun onderzoek nou eens bundelen, zouden er dan eerder oplossingen worden gevonden?  KLIK op de advertentie om te vergroten, zodat de tekst leesbaar wordt. Tegenover het meedoen aan de onderzoeken staat een

Old Spice man wil niet geschoren worden in spotje

Old Spice verkoopt nu ook electrische scheerapparaten samen met Braun. En haalde Isaiah, oftewel de acteur/voormalige American football speler Terry Crews terug voor weer een hilarische commercial. Hun tekst:See how saying ‘Goodbye forever—I hope to never see you again‘ to an old friend is so much easier now with the new Old Spice face-shaving machines.” En daarna, smeren en spuiten maar. Het 75-jarige, enkele jaren geleden geheel vernieuwde Amerikaanse merk van Procter & Gamble verkoopt ‘Body Wash, Deodorant and Other Man Fresheners’. Bron: rechtstreeks.

Energie voor voetbalfans in spotje van Canal+-tv

Fuel for fans‘ heet dit opzwepende spotje van tv betaalzender Canal+ in Frankrijk, met slogan ‘Where the biggest games are played ‘ (maar zo zal-ie wel niet in het Frans luiden, haha). De goed gekozen muziek, Ode to Joy/An Die Freude van de 9e symfonie van Beethoven, helpt ook met opzwepen. Wanneer de commercial is gemaakt is onduidelijk. Misschien niet recent, maar niet ouder dat twee jaar. Het reclamebureau erachter is BETC Paris, de productie is van Henry Czar Paris, de regisseur de Nederlander Bart Timmer. Bron: verschillende.