Hoofdrol Susan Visser in drakerig spotje Oikos-yoghurt van Danone

Gaat ‘t een beetje daar beneden?‘ Draak van een spotje, voor Danone’s nieuwe Oikos yoghurt ‘Griekse stijl’ met aardbei citrus-smaak. Met actrice Susan Visser (Gooise Vrouwen, Wie is de mol?) in de hoofdrol, die toch wàt moet roepen voor haar geld. Reclame Anno 2016, pathetisch. En kwam die yoghurt maar ècht uit Griekenland,

hadden ze nog wat meer te exporteren gehad dan olijven. ‘Pure verwennerij‘ is die yoghurt van Oikos misschien, en vast ook ‘smeuïg‘- alleen niet voor de kijker .

Lees ook:Toeval? Yoghurt Griekse stijl-reclame van Danone
Lees ook:Yoghurt als snack-product gebracht in Oikos-reclame
Lees ook:Acteurs Full House samen in Oikos yogurtspotje Super Bowl
Lees ook:De beer die zo graag wil betalen voor bakje Chobani-yoghurt
Lees ook:Geef Griekenland een kans-oproep in dagbladadvertentie

10 reacties op “Hoofdrol Susan Visser in drakerig spotje Oikos-yoghurt van Danone

  1. odekerken

    hoi

    ben zelf een vrouw die zich geëmancipeerd durft te noemen en die als vrouw niet vernederd wil worden. het gekke is dat vrouwen het wel leuk vinden om mannen te vernederen: die man die op zijn knieën zit als voettafeltje. het is maar welke waarden je hanteert. ik vind het niet kunnen. je zou de reacties moeten zien als een vrouw op de knieën zou zitten en de man zijn voeten op haar rug legt als zijnde een tafeltje en zou zeggen gaat het daar beneden. de wereld zou te klein zijn. hoe snel slaat de weegschaal door naar de andere kant. er zullen vrouwen zijn die deze reclame leuk vinden. behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. een vriendelijke groet.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Tessa Koopman

      Ik ben het helemaal met je eens. Ben ook erg verbaasd dat er zoveel ophef is over zwarte piet, maar dit soort dingen vinden we blijkbaar allemaal maar heel gewoon. Ik erger me mateloos aan die reclame.

        /   Beantwoorden  / 
  2. de Jager

    Ook ik ben zelf een vrouw die zich geëmancipeerd durft te noemen. Er is geen sprake van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in deze reclame. Met deze reclame wordt er juist naar gelijkheid gestreefd! Waarom? Omdat er veel meer reclame is voor mannen waar vrouwen worden vernederd, onderdrukt en op hun plaats worden gezet. Het lichaam van de vrouw wordt al eeuwenlang als lustobject gebruikt in de media. Denk maar aan de radio538 zomercampagne, de vrouw met de poes vóór haar poes. Nu is er één van de weinige keren een reclame, waar we van mooie, knappe mannen mogen genieten, en is dit ineens een probleem? Belachelijk! Zelden kunnen wij vrouwen en mannen, genieten van het mannelijk schoon!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Vic

      Het gaat hier niet om de schaars geklede mannen, het gaat om de vernedering. Weet niet hoe jij reclame ziet maar in meeste nederlandse reclames is de man altijd een sukkeltje.
      Politieke correctheid neemt enge vormen aan, ook in de reclame.

        /   Beantwoorden  / 
      1. De Jager

        Ja deze reclame kan als vernederend ervaren worden. Net zoals de reclame van Suitsupply, waar mannen van blote borsten afglijden. Net zoals de reclame van O.B. waar vrouwenbreinen versimpeld worden tot twee of drie gedachten, en de klapper is die van Lactacyd, waar een groepje mannen de stinkende vagina beoordelen, ook zeer vernederend. Mijn punt is, dat mannen en vrouwen ineens realiseren dat seksisme bestaat als we de rollen omdraaien, zoals in deze Oikos reclame. Wie van een beetje Oikos reclame moet gaan huilen heeft volgens mij niet door hoe lang seksistische vernederende reclames bestaan:
        http://www.businessinsider.com/26-sexist-ads-of-the-mad-men-era-2014-5?international=true&r=US&IR=T

          /   Beantwoorden  / 
        1. De Jager

          Of we doen helemaal geen seksistische reclames meer; Of we blijven doorgaan met vernederen.
          Ik pleit voor het laatste. Zulke reclames mogen (verbieden is pas politiek correct), maar dan van beide seksen, vind ik, want dan is het vernederende aspect minder.

            /   Beantwoorden  / 
  3. Jan Dirk Van OOSTAIJEN

    Oiks reclame spot zou er beter aan doen is te kijken naar de Griekse uispraak van het woord “Oikos” dat is namelijk “Iekos” dat in oud Grieks “huis” betekend.

      /   Beantwoorden  / 
  4. mgtow

    Jammer dat Danone denkt dat het plegen van misandrie doodnormaal is. Als de rollen omgekeerd waren dan hadden de feministen massaal klachten ingediend en geroepen dat het misogynie is. Bewijs nummero zoveel dat feministen helemaal niet naar gelijkheid streven. En dan lopen vrouwen te klagen dat ze niet meer aan de man kunnen komen. Wat gek, not. Een beetje verstandige man gaat lekker z’n eigen weg en laat vrouwen de rambam krijgen. Zulke mannen worden ook wel MGTOW genoemd. Men Going Their Own Way.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Marianne jansen

    Deze reclame is zo irritant dat hij wel genomineerd gaat worden voor de loden leeuw. Hij Is vernederend en alleen al haar stem bezorgt me kippenvel. Weet ook niet hoe gauw ik hem uit moet zetten. Wat bezielt Danone.

      /   Beantwoorden  / 
  6. De Jager

    Of we doen helemaal geen seksistische reclames meer; Of we blijven doorgaan met vernederen.
    Ik pleit voor het laatste. Zulke reclames mogen (verbieden is pas politiek correct), maar dan van beide seksen, vind ik, want dan is het vernederende aspect minder.
    Ik wacht op het moment wanneer er een sexy man rond een mooie auto paradeert, voor een auto reclame. Daar kan ik van genieten. Misschien is er dan weer ophef over vernedering, maar kijk uit, straks mogen we helemaal geen schoonheden meer bij de autoreclames, want man én vrouw zijn nu gekwetst.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.