Internationale ‘maker cultuur’-campagne Schweppes gemaakt in Nederland

Vaak komt ‘t niet meer voor dat een puur Nederlands reclamebureau een internationale campagne mag maken. Eervol. Bijgaand de nieuwe internationale campagne, een deel ervan dan, voor Schweppes, gericht op de ‘maker cultuur.’ Werd bedacht door reclamebureau XXS en geproduceerd door 100% Halal, ook in Amsterdam. Er in wordt de ”heritage van Schweppes verbonden met de makers van

vandaag in een serie korte documentaires, een tv commercial en een online strategie”, aldus het persbericht. Zie desgewenst ook de documentaires met Cristian Pineda, mixologist, Lorena Delgado, home chef en Paloma Lanna, fashion designer.

”De uitdaging voor XXS Amsterdam was om het erfgoed van het merk te koppelen aan een nieuwe generatie van ondernemende individuen; de makers van vandaag. Het bureau vond een natuurlijke link met de oprichter van het merk; Jacob Schweppe en de huidige ‘make it yourself’ cultuur. Van urban farmers tot 3D print experts, het zijn allemaal makers die bepalen hoe de wereld er uitziet. Net al Jacob Schweppe, ondernemer en uitvinder van koolzuurhoudend frisdrank in 1783.” Aldus het persbericht.

”Voor de campagne werden drie eigenzinnige makers geselecteerd om hun verhaal te vertellen in een korte documentaire om zo een kijkje te geven in hun wereld. Passend bij de ‘maker movement’ kregen de makers ook de opdracht iets nieuws te creëren met het Schweppes product. Hobbykok Lorena bedacht nieuwe recepten met Schweppes als ingrediënt en mixologist Cristian bedacht een unieke variatie aan Schweppes cocktails.”

Lees ook:Prachtige (en sexy) Franse commercial voor Schweppes-drankje
Lees ook:Het grote lid. Coca-Cola-merk Schweppes maakt er filmpje over
Lees ook:Geza Weisz en Kees Boot in verhuisspotje Ziggo
Lees ook:Malle Uma Thurman wil steeds maar sex, nee, Schweppes
Lees ook:‘You’re all fired!’ Schweppes speelt in op G20-top in Londen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.