ASN Bank-reclame voor goed bezig zijn in najaarscampagne

In ASN’s nieuwe najaarscampagne worden complimenten uitgedeeld: Goed bezig! Daarmee wordt de aandacht gevestigd op alles wat we samen goed doen, van groene stroom gebruiken tot Fairtrade-producten kopen. Met de toevoeging: ‘Nu nog een bank die bij je past.’ Een ding snap ik niet. ‘Wie voor de ASN Bank kiest, weet wat er met zijn geld gebeurt,’ meldt deze advertentie, gekopieerd uit de Ideaal-magazine van de bank. Maar ik meende te hebben gelezen in het FD dat een flink deel van het ingelegde spaargeld naar moeder SNS Reaal gaat, dat er hypotheken mee verstrekt, en in nog weer andere zaken stopt. Dus de bestemming van dat deel -welk deel?- is niet zo transparant…

 

Lees ook:DSB Bank stopt met adverteren in radio- en televisiebladen
Lees ook:SNS, bank van de baby. Sorry, Bank van alle spaarders
Lees ook:Nieuwe Leaseplan Bank profileert zich als transparant
Lees ook:Friesland Bank wenste ons geen gelukkig nieuwjaar in advertentie van 31/12
Lees ook:Gamers moeten de boom in om gezond te blijven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website