Nijntje maakt in China reclame voor KLM en Amsterdam

Dick Bruna’s Nijntje, in het buitenland miffy, is zeer populair in China, en is daarom ingezet in een nationale social media-campagne daar om het ‘merkbewustzijn’ van KLM en onder meer Europese bestemmingen als Amsterdam en Parijs te verhogen, meldt vaksite Adformatie vandaag. Daarnaast is het doel het aantal volgers van KLM-sites in de Chinese social media te vergroten. De campagne, gemaakt door reclamebureau Energize ism Mercis, eigenaar van het merk Nijntje, is hier te volgen.

Erik Varwijk, Managing Director KLM, meldt op de Adfo-site: ‘Het is voor het eerst dat er in de Chinese luchtvaartbranche een campagne is met een dergelijk sociaal en innovatief karakter. Niet voor niets kiest KLM voor China. KLM vliegt namelijk acht verschillende routes en heeft daarmee het grootste netwerk tussen Groot-China en Europa.’

Lees ook:Online experts kiezen beste reclamecampagne op social media
Lees ook:Beijing: Chinese voetballer en volleybalster in fraaie Adidas-spots
Lees ook:‘Beledigende’ condoomreclame met Mao – China boos
Lees ook:Adidas-campagne in China ‘grootste ooit in éen land’ van sportmerk
Lees ook:Excuses Fiat aan China na Lancia-spotje met boedist Richard Gere

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.