Arme oma moet vijf keer sterven in commercial Zonajobs

Een nogal lugubere, maar geestig bedoelde Argentijnse commercial voor een banensite, Zonajobs. Volgens reclameman/blogger Mark Duffy van bron BuzzFeed een geheide winnaar van een Leeuw-reclameprijs in het internationale reclamefestival in Cannes, dat medio volgende maand begint. ”It’s got Cannes Grand Prix written all over (if I was judging),” zegt hij zelf (een Grand Prix is de allerhoogste te vergeven prijs). ”What makes it a great commercial for me is that it perfectly touches that feeling of being at a job that you absolutely hate. That feeling of: how the FUCK can I get out of going to work

today?” Zijn kritische noot is dat de commercial zo boeit dat je daarna misschien vergeet voor welk bedrijf hij was. ”But, bravo to the client for having guts.” Pas als zoonlief eindelijk een goede baan heeft, kan oma rustig sterven… ”Beetje erg ver gezocht, maar wel geinig,” is het onderkoelde commentaar van een van mijn zonen… The song is “It’s Been A Long, Long Time“. Volgens Duffy klinkt het als een versie van in 1945 opgenomen #1 Billboard nummer van het orkest van Henry James, met zang van Kitty Kallen.

Lees ook:Bekijk de beste buitenreclame-uitingen van Cannes 2011-12
Lees ook:Totaal geschifte reclame voor onderbroekenmerk Miroslav
Lees ook:Van vrijgezel tot vader. En dan is er de Touran
Lees ook:Grand Prix Cannes: Amerikaanse printreclame voor wasmiddel Tide
Lees ook:Europese reclameprijzen Terugroepactie VW en Centraal Beheer-bus (van DDB)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.