Eindelijk dan: Nike’s spectaculaire ‘The Chosen’-commercial

Na een bijna absurde hoeveelheid vóór-publiciteit, inclusief zelfs een trailer, is de spectaculaire ‘The Chosen’-commercial van Nike nu overal te zien. Plus de diverse making-of’s, zie deze, en deze, allemaal eigenlijk spotjes op zich. Als onderdeel van de jarenlange ‘Just Do It’-campagne zien we onder andere skateboardlegende Paul Rodriguez en Olympisch snowboarder Danny Kass. Tevens roept Nike action sporters op om mee te doen aan de bijbehorende videowedstrijd waarbij de winnaar (the chosen one) de kans krijgt om een jaar lang als een Nike Pro-atleet te leven, meldt Dutch Cowboys (en nog meer erover daar). De song, ‘I Got A Thing‘, is van Hanni El Khatib. Zo, en nu ben ik onvermijdelijk ook toegetreden tot het leger onbezoldigde pr-lieden van Nike!

Lees ook:Nike sleept topvoetballer Diego voor de rechter vanwege Adidas
Lees ook:Kandidaten gezocht voor rol in reclamefilm van Škoda
Lees ook:Sponsor expert verwacht geen imagoschade voor Nike van bladerunner Pistorius-drama
Lees ook:Blade babe Marlou van Rhijn schittert in Nike-spotje
Lees ook:Loden Leeuw: 12 ‘meest irritante spotjes’ in voorselectie Tros Radar

Eén reactie op “Eindelijk dan: Nike’s spectaculaire ‘The Chosen’-commercial

  1. Priscilla

    Tja. Een zoveelste reclamefilmpje vol sportende/spelende/surfende mensen en een stukje gitaarmuziek. Niks bijzonders, laat staan spectaculairs. Net zo effectief als middel tegen slapeloosheid als – pak ‘m beet – een doorsnee aflevering van ‘Kinderen geen bezwaar’. Nike-onwaardige middelmatigheid.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *