Hugh Hefner met Playboy-meiden in spotje Bavaria

Zo! Na Mickey Rourke haalt Bavaria opnieuw uit met een bekende Amerikaan in een commercial, maar deze is nóg bekender, de 85-jarige Hugh Hefner, oprichter van het Playboy-imperium. En, zoals bekend, groot liefhebber van mooie Playmates. En van … Cool! Knap van het bureau; voor ‘t geld hoeft-ie ‘t niet te doen en voor de vrouwen al helemaal niet Vanwege het goeie script, dus, en de energieke oude man vindt de tijd kennelijk rijp voor wat zelf-relativering. De commercial is opgenomen in de bekende Playboy Mansion in Los Angeles. Zie ook leuke making-of! Bavaria exporteert 65% van zijn bierproductie, dus het filmpje zal ook in andere landen te zien zijn op tv. Reclamebureau van Bavaria, dat vorige week de onderscheiding Adverteerder van het Jaar kreeg op het SAN-festival, is Selmore (nog gefeliciteerd trouwens). Meer details in Bavaria’s persbericht in de overlees.

Toch een happening, deze commercial. Daarom het volledige persbericht van Bavaria maar even afgedrukt hier.
Bavaria lanceert op 1 juni haar nieuwe commercial, met in de hoofdrol de Amerikaanse beroemdheid, succesvolle ondernemer en grondlegger van het Playboy-imperium Hugh Hefner. Met deze commercial, opgenomen in de veelbesproken Playboy Mansion in Los Angeles, is Bavaria er na o.a. Don Johnson, Marco van Basten en Mickey Rourke wederom in geslaagd om een markante persoonlijkheid te strikken.
Onconventioneel
Hugh Hefner is vandaag de dag vooral bekend om zijn Playboy-imperium en als spraakmakende persoonlijkheid in de glamourwereld. In de jaren 50 en 60 wist hij middels zijn TV show, Playboy Magazine en het Playboy Jazz Festival al grote sterren als Marilyn Monroe, Miles Davis, Princess Grace en Bob Dylan aan zich te binden. Hefner kreeg het echter ook voor elkaar om op zijn eigen onconventionele manier maatschappelijke onderwerpen als rassendiscriminatie en vrijheid van meningsuiting aan de kaak te stellen.
Relativering
Peer Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: “Voor ons is Hugh Hefner naast een spraakmakende beroemdheid een briljant ondernemer die het verschil durft te maken. Zijn onconventionele manier van ondernemen en de eigen koers die hij vaart is erg herkenbaar voor Bavaria. Daarnaast laat de commercial zien dat Hefner het lef heeft om met een knipoog naar zijn eigen droomwereld te kijken. Die relativering past perfect in de lijn van onze “Zo.”-campagne“.
Uitzonderlijk optreden
Dat Hugh Hefner heeft besloten om mee te werken, is uitzonderlijk. De inmiddels 85-jarige Hefner treedt zelden op in commercials. Het originele script van de Bavaria commercial heeft Hefner echter doen besluiten om mee te werken. Hefner liet weten zeer content te zijn met het eindresultaat.

Bavaria is een onafhankelijke familiebrouwerij (van de familie Swinkels) die claimt de enige grote brouwer in Nederland te zijn die haar bier brouwt met ”zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen.” Van de 6,5 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde organisatie jaarlijks produceert, is 65% bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels is Bavaria-bier in meer dan 120 landen verkrijgbaar.

Lees ook:Amy Winehouse bijna Bavaria-babe voor alcoholvrij bier geworden in reclame
Lees ook:Hugh Hefner met 10 Playmates in Guitar Hero 5-spotje
Lees ook:‘Sexy’ spotjes Super Playboy-geurtjes voor hem en haar
Lees ook:Bavaria’s Personal Beer Trainer (m/v) vind je op Facebook
Lees ook:Wel bier, geen keuken: pop-up reclame-restaurant Bavaria

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.