Na klacht: onzichtbaar gemaakte aap in spotje Dodge

Internetreclame, of in het jargon virale video’s, danken hun status vaak aan controversie, merkt Marketing Facts’ Viral Friday op. Zo ook deze ‘Tent Event’-reclame voor automerk Dodge in de VS. PETA, de van origine Amerikaanse dierenbeschermingsorganisatie, klaagde openlijk over het gebruik van een chimpansee in de video/KLIK voor filmpje. Dodge greep de afgedwongen aanpassing met beide handen aan en maakte PETA belachelijk door de aap uit de video te photoshoppen en een ‘Invisble Monkey’ versie te uploaden, aldus Viral Friday.

Lees ook:Chimpansee keert na 65 jaar terug op aarde (WWF-spot)
Lees ook:Amerikaanse band OK Go gaat luchtledig in video met dank aan luchtvaartmaatschappij uit Rusland
Lees ook:Geestig gooi- en smijtwerk in spotje voor Max Havelaar/FairTrade
Lees ook:Tennissen in 2083, knap gepresenteerd door 75- jarige LaCoste
Lees ook:Ninja’s keihard in actie voor Google’s Nexus One-phone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.