Maurice de Hond terug in reclame Ned. Energie Mij. (NEM)

Ik zeg slim. Hij staart me weer aan, ‘s lands nummer 1 opiniepeiler Maurice de Hond. Weer in een advertentie van de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM), prominent in de dagbladen  van vandaag (en ook op tv). En hij zegt weer ”Ik zeg doen.” En hij verwijst weer naar zijn onderzoek op de NEM-site. De kop erbo ven luidt ”Fors bezuinigen op energie.” En Maurice zegt wéér niet: Ik  zeg overstappen op de NEM (want goedkoper). Al is dat wèl weer de boodschap die iedere lezer mee krijgt. Onderaan in de advertentie staat nog vermeld, niet onbelangrijk: ”3x op rij als goedkoopste getest door de Consumentenbond.”  Op basis van een contract voor onbepaalde tijd met variabele tarieven (enkel tarief), wordt toegevoegd in de kleine lettertjes. Slimme mediaplanning. De Hond is weer vaak in de media als opiniepeiler, dus wordt zijn gezicht gebruiken in de reclame weer erg aantrekkelijk. Klachten over die campagne liepen overigens in hoger beroep op niets uit. PS Ik zeg dus slimme reclame. Ik zeg dus niet goede reclame. Zie verder de overlees.

Het persbericht van de NEM van 1 september 2009: ” Het College van Beroep van de Nederlandse Reclame Code heeft vandaag de eerdere uitspraken van de Reclame Code Commissie inzake de reclame Maurice de Hond vernietigd. Het omstreden oordeel over de al in augustus geëindigde campagne dat destijds veel stof deed opwaaien binnen en buiten de reclamewereld, is daarmee definitief van de baan.

“Wij vinden het uiteraard niet meer dan terecht dat het College van Beroep ons nu in het gelijk stelt,” aldus Jan Michiel de Heer, raadsman van de Nederlandse Energie Maatschappij. “Het College van Beroep heeft in haar oordeel scherper dan de Reclame Code Commissie gekeken naar de letter en het doel van de Reclame Code. Dat doel is het beschermen van de consument tegen misleidende of niet – herkenbare reclame. Daarvan is in het geval van de reclame van de NLE met Maurice de Hond dus géén sprake.”

De Nederlandse Energie Maatschappij zou nu probleemloos haar Maurice-campagne kunnen hervatten. Dat is echter niet nodig. Er komt, zoals al eerder aangekondigd, een nieuwe campagne met een nieuwe bekende Nederlander. Hierover volgt nog deze week méér nieuws. De uitspraken zijn te lezen op www.reclamecode.nl. Aldus het persbericht van de NEM. Maar hij is dus toch teruggehaald.

Lees ook:De Hond mag nu toch reclame maken, maar campagne al gestopt
Lees ook:NEM-reclame met Maurice de Hond moet stoppen van Reclame Code Commissie
Lees ook:Frans Bauer en Maurice de Hond uit reclame Ned. Energie Mij
Lees ook:Frans Bauer opvolger Maurice de Hond in campagne NL Energie
Lees ook:Verzet tegen Maurice de Hond’s rol in NEM-reclame

6 reacties op “Maurice de Hond terug in reclame Ned. Energie Mij. (NEM)

  1. niles

    Eens. Maar het wordt wél hoog tijd dat Paul Meijer bijles in typografie krijgt!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Drechthuis

    Ben benieuwd wie de nieuwe bekende Nederlander wordt!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Brants

    En nog een nieuwe commercial van de Nederlandse Energie Maatschappij met Maurice de Hond. Ziet er veel beter uit dan die met Frans Bauer.

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze actie ook wel sympathiek vind:
    1 jaar gratis stroom als Oranje het wereldkampioen wint.

    Ik vond de commercial hier:
    http://www.nederlandenergie.nl/algemeen/Commercials

    Weet iemand trouwens wie die voiceover is? Klinkt erg bekend…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jan Twisterling

    Hebben jullie nou toch weer die zwerver (nu zonder overjas) binnengehaald? Lachen hoor.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Bob van Heemst

    Hoe lang blijft Maurice de Hond zich nog prostitueren voor deze criminele oplichtersbende?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.