Friesland Bank wenste ons geen prettig uiteinde of een gelukkig nieuwjaar in de advertentie van een hele pagina in de kranten van 31 december. Jammer, had ik nou juist zo leuk gevonden. Van een bank. Vanwege al die jeweetweltoestanden met die niet-nuchtere banken. Maar goed, die wél nuchtere bank uit Friesland koos voor een meer gebruikelijke aanpak. Het ging, in gespierde taal, over haar goede zelf. ”Sterk in de storm” luidde de kop erboven immers al. Willen is kunnen is FB’s eveneens krachtige slogan (pay-off in het jargon). En verder wordt verteld over nuchtere Friezen, die je ook niet makkelijk omduwt, over de eigen succesvolle koers in de kredietcrisis, de eigen solide vermogenspositie, al het toevertrouwde spaargeld, hun onafhankelijkheid van grijpgrage aandeelhouders (want een vereniging) en nog wat meer. Op 2 en 4 januari keek ik weer in de krant, in de hoop… Maar helaas, geen Friesland Bank met de beste nieuwjaarswensen uit Friesland.
Lees ook:‘Dandy presentator’ Jort Kelder in spotjes Friesland Bank
Lees ook:Kritiek op Fries reclamegeld voor politieserie Moordvrouw met Wendy van Dijk
Lees ook:Jort Kelder en de nieuw ‘betaalpot’ van de Friesland Bank
Lees ook:Amateur wielrenner komt in Franse tour terecht dankzij Snelle Jelle
Lees ook:‘Stereotype’ Friestalig spotje Carglass beledigt Friezen, die terugslaan met parodie