‘Start smoking’ provoceert SuitSupply geestig in advertentie

Eerst dacht ik aan de tweede serie van Mad Men, maar nee, het gaat om het woord ‘smoking.’ Wie gebruikt dat meer dan 100 jaar oude woord voor feestelijk pak nog? SuitSupply is lekker bezig met dagbladaanbiedingen, ik merkte dat al eerder op  (zie deze inhaker, en deze). Deze van vandaag, weer in De Telegraaf en vermoedelijk ook in Spits, is ook nog eens geestig provocerend met ‘Start smoking‘ ipv bijvoorbeeld ‘Roken doodt.’ Suit + Shirt + Bow tie samen voor €299 staat rechtsboven in de advertentie; zie ook hun site, Startsmoking genaamd, met meer details over actie, die tot eind december loopt (en ‘zolang de voorraad strekt’).  De campagne wordt intern gemaakt met topreclame- en modefotograaf Carli Hermès. PS Ben benieuwd of Minister Ab Klink van Volksgezondheid ook genoeg humor heeft om deze advertentie te kunnen waarderen. En Stivoro …

Lees ook:McGregor geeft nu fiets cadeau bij aankoop boven de €599
Lees ook:Na iPod en lcd-TV leren weekendtas reclameactie McGregor
Lees ook:Gratis tas bij Gaastra-schoenen (kosten wel minimaal €89,95)
Lees ook:Huh, geen mooie billen in een advertentie van Sloggy?
Lees ook:Boekhandel-promotie: 200.000 boekenbonnen à €5 weggeven

9 reacties op “‘Start smoking’ provoceert SuitSupply geestig in advertentie

  1. MLM

    Ik heb een klacht over deze reclame-uiting van Suit Supply gedeponeerd bij de RCC.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Wie je ook bent MLM: je goed recht natuurlijk. Maar denk je niet dat je SuitSupply juist in de kaart speelt zo? Dat ze juist daarop zitten te wachten? De uitspraak volgt immers pas als de actie voorbij is, eind deze maand…

      /   Beantwoorden  / 
  3. Harry

    Een goeie en doordachte reclame. Grappig en blijft goed hangen.

      /   Beantwoorden  / 
  4. jenfra

    Oh god…… Stivoro in de stress …… hahaha.

      /   Beantwoorden  / 
  5. rub&

    Al vaak gedaan, deze woordgrap met ‘smoking’ (o.a. voor Oger Fashion). Niet zo origineel dus van Suit Supply. Ben meestal wat beters van ze gewend.

      /   Beantwoorden  / 
  6. HarmJan

    Ik vind het een mislukte reclame van Suit Supply. Afbeeldingen van rokende mensen hebben een positief effect. Sigaretten verkopen door reclame. Consumenten die met het gebruik van dit ongezonde product starten zitten er vaak voor lange tijd aan vast door de verslavende effecten van nicotine. De gezondheidsrisico’s van het product zijn erg groot. Roken kan longkanker, hart- en vaatziekten en aandoeningen van de luchtwegen veroorzaken. Per jaar sterven er in Nederland rond de 20.000 mensen vroegtijdig door roken.

    Als de sigaret niet was afgebeeld en alleen de waarschuwing van het sigarettenpakje met start smoking onder de man in smoking, dan was de reclame misschien wel grappig geweest. De dubbele betekenis is leuk gevonden, maar de uitwerking de plank misslaat en kinderachtig om de woordgrap uit te leggen door een sigaret af te beelden. Nu lees ik hierboven dat woordgrap ook niet origineel is.

    Vaak geldt: negatieve aandacht is ook aandacht. In dit geval werkt het voor mij niet. Ik heb nu een negatieve associatie met Suit Supply en zal voorlopig geen producten van ze kopen.

    Deze reactie heb ik ook geplaatst op Marketingfacts.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Leonie

    Ik vind het een top reclame. Het blijkt maar weer dat ook alle antirokers er op reageren. Dit is precies wat ze willen BRAVO!!!!

      /   Beantwoorden  / 
  8. nielsie

    @Leonie: Ach, welnee.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Ano Niem

    Laat de anti-rook lobby zich aansluiten bij Greenpeace, de terroristenorganisatie-in-wording en pak de hele bende op. Dat vind ik.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.