Maffia treedt hardhandig op in nieuwe commercials New York Pizza

Drie geestige commercials met lekker acteerwerk van ''onze'' New York Pizza-keten, met de maffia in de hoofdrol en uiteraard veel, uh, bloed. En verdacht wit poeder. Bij mij als Soprano's-lover vallen ze extra in de smaak natuurlijk, net als die prijzige -they're fucking tasty weliswaar- puur Nederlandse pizza's. De spotjes werden knap gebakken door reclamebureau Selmore. Wat een mediageweld trouwens voor NYP, worden die Dr Oetkers en de betere huismerkpizza's in de supers soms ál te goedkoop?

 

 

Lees ook:Veel klachten over New York Pizza-spotjes bij reclamewaakhond RCC
Lees ook:Stupid Irish in ”maffia”-fuckspotje New York Pizza mag van RCC
Lees ook:Arme Floor en Gijs. Horace Cohen-ongein van Domino’s Pizza
Lees ook:De besteller crasht weer in New York Pizza-spotje
Lees ook:Crashende besteller nu held in New York Pizza-spotje

22 reacties op “Maffia treedt hardhandig op in nieuwe commercials New York Pizza

  1. Sandra

    Ik vind het echt ongehoord dat er zo gescholden mag worden in een reclamespotje! Fucking is toch niet echt een net woord lijkt me! Kon ook wel wat minder lijkt me.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Snap wat je bedoelt, wat een mazzel dat ‘t allemaal in het Engels is (:-).

      /   Beantwoorden  / 
  3. Taccuino

    [Vaffanculo, hele bericht dat ik net getypt had weg].
    ja, misschien wordt er wat teveel gescholden in die reclame. Maar dat hoort toch bij die organisatie? Verder is het een briljante reclame, ik heb me dood gelachen (maar dat komt misschien ook omdat ik fan ben van The Sopranos). Voor fans van The Sopranos en films als Donnie Brasco is het natuurlijk een zwaar vermakelijke reclame. En hé, wat is la mafia zonder “Italiaans” voer?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Richard

    Deze reclame wordt te vroeg in de dag uitgezonden. Mijn 3 jaar oud dochter spreekt Engels en Nederlands, zij onthoudt alle slechte woorden.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Taccuino

    Misschien heb je gelijk Richard. Misschien is het zo’n reclame die beter na achten ‘s avonds uitgezonden moet worden of voor achten ge’bliept’ moet worden. Maar geef toe: hij is wel leuk toch?

      /   Beantwoorden  / 
  6. Sjef Kerkhofs

    Ik ben een grote fan van maffia films, maar ik vind ze erg flauw en goedkoop eerlijk gezegd. Bovendien ben ik het met de andere reacties eens dat woorden als ‘fucking’ niet thuis horen in een reclame, zeker niet in de middag. Ze proberen tevens te pretenderen dat ze enkel de beste ingredienten gebruiken…hetgeen ik toch niet echt serieus kan nemen ;)

      /   Beantwoorden  / 
  7. Japie

    Dit is eerder anti reclame. Toen ik m zag dacht ik; zeggen ze echt fuckin..?? In een reclame? Of is dit tegenwoordig een oubollige reactie als je zoiets denkt. Ik vind van niet. Wat een verloedering.

      /   Beantwoorden  / 
  8. Joey_k

    Ook ik vind de reclame’s onnodig… Ik heb dan ook een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Deze reclame’s zijn wat mij betreft behoorlijk in strijd met de goede smaak en het fatsoen.

    En wat te denken van ouderen? Misschien maken zij er iets van als:
    Deze pizza’s zijn heerlijk na de geslachtsdaad???

      /   Beantwoorden  / 
  9. Redactie, Michael

    Dat zal een interessante zijn voor de Reclame Code Commissie, oordelen over schuttingtaal in een buitenlandse taal… In een niet serieus bedoeld spotje, zeg maar parodie. Die klacht wordt daarom m.i. terecht afgewezen denk ik. Ben benieuwd.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Coryn Cornelissen

    Deze advertentie werkt bij ons averechts. In verband met onze Australische achtergrond komt deze advertentie bij ons zeer grof over. Voor ons dus geen New York Pizza.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Herman

      Coryn ek is Herman van Niekerk en wil met jou praat oor Suid-Afrika se Cornelis Gerritsz van Niekerk stamvader.Dankie

        /   Beantwoorden  / 
  11. Mick

    We hebben ons slap gelachen om de reclame. Kom op zeg , dit moet kunnen anno 2008. Het is een parodie voor de slechte verstaander!
    En hoe meer aandacht , hoe meer aandacht er gegenereerd wordt! Top !

      /   Beantwoorden  / 
  12. Gerard

    Ok, late reactie maar beter laat dan nooit.
    Zag net op 27 juni de NY pizza reclame weer.
    Schandalig, ik schaam me ervoor dat dit in NL op televisie mag worden uitgezonden. In engelstalige landen kan dit echt niet en bij ons ook niet. Kinderen gaan nog denken dat dit normaal is of zo. Niet dus, ook anno 2008 ! Stoppen dus AUB NY pizza, laat zien dat we nog een beetje fatsoen hebben in de publieke ruimte.

      /   Beantwoorden  / 
  13. Redactie, Michael

    Niks mis met een late reactie. Ben benieuwd hoe de reclamewaakhond erover oordeelt, ze hebben wel veel tijd nodig. Te druk met allerlei klachten over alcohol & reclame, vermoed ik.

      /   Beantwoorden  / 
  14. odriscoll

    i am irish and this reclamer is shit so fuck you and who ever made it

      /   Beantwoorden  / 
  15. erika

    Dit is toch te belachelijk voor worden, als je alleen zo aandacht kan trekken, laat zien het niveau van intellect bij ny pizza.

    Echt ik walg van dit reclame, de hele stomme series er van. Niet alleen kleine kinderen zijn makkelijk beinvloed door slecht taal gebruik en aggressie, wat dacht van ons jeugd?

    ny pizza, ga maar naar en andere advertentie maker, want jullie pizza zal ik nu nooit nooit nooit kopen.

      /   Beantwoorden  / 
  16. ruub

    @Erika: No worries, zo te zien ben je ook vást hun doelgroep niet…

      /   Beantwoorden  / 
  17. C.

    Dit moet verboden worden. Tenslotte wonen we niet in The United States waar alles mag.
    Engels of geen Engels. Bah, ronduit walgelijk.
    Verbieden deze reclame.

      /   Beantwoorden  / 
  18. Mick

    This advert is just wrong! The word F*ck might not be as hard hitting in Dutch, but it is really offensive in English. Do the Dutch have no broadcast standards?

      /   Beantwoorden  / 
  19. Redactie, Michael

    @Mick: You’re right, I take your point. There were some complaints in the Netherlands, including by English-speaking persons. However, our advertising watchdog (RCC) declared that these tongue-in-cheek commercials acceptable for an adult audience, but they should no longer be shown before 9 pm. A ruling the advertiser is adhering to.

      /   Beantwoorden  / 
  20. N de Zwarte

    echt een superslechte reclame en ongehoord hoeveel f-words er in gebruikt worden. dit mag meteen van de buis, en als NYpizza zou ik de rekening aan Selmore niet betalen. dat is geen reclamebureau, maar een stel opgeschoten pubers die graag vuilbekken blijkbaar. ik zet geen voet meer in een van de filialen van deze pizzabakker.

      /   Beantwoorden  / 
  21. Immigrant

    “Met vloeken kom je nergens,” aldus de anti-vloek campagne. Dus niet. Geld wordt uitgegeven aan de groep die tegen vloeken strijdt en ook naar een groep die het verdedigt (RCC). Normen en waarden, waar zijn ze dan hierin te vinden?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.