Commercial Skoda Fabia waarschijnlijk lekkerste ooit gemaakt

Niet the making of, maar de baking of-commercial van de Skoda Fabia, grapt het Britse blog Scamp. ''The Cake'' is een heel erg leuke commercial, heel lekker gemaakt ook, van veel meel, maar ook stroop, gelei en aalbessen. Achtergrond- liedje 'These are my favourite things'' van Julie Andrews. Heerlijk ook dat een automerk zijn reclame even niet zo serieus neemt. ''The new Fabian. Full of Lovely Stuff'', gevolgd door de slogan ''Skoda. Manufacturer of Happy Drivers.'' (in Nederland het saaiere ''Simply Clever'') KLIK HIER  voor de COMMERCIAL om even te smullen (maar zou dit spotje ook auto's verkopen?).

Lees ook:Eneco (2x) en Skoda: februari-nominatie Gouden Loeki
Lees ook:Buiten pit, binnen zacht en gekke reclame van Maoam-kauwbonbons
Lees ook:KC and the Sunshine Band maken vrolijk spotje Lilly Pulitzer/Target nog vrolijker
Lees ook:Hoe gekke Loading Ball Larry Samsung Memory verkoopt
Lees ook:Shakira in spectaculair Seat-spotje rond Europese tour

4 reacties op “Commercial Skoda Fabia waarschijnlijk lekkerste ooit gemaakt

  1. Willem de R.

    Nou ik denk ook niet dat zo een spot heel wat auto’s zal verkopen. Vroeger zeiden in reclames dat de Skoda stevig was en betrouwbaar, wat een verschil zeg!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jos

    Sorry, maar een auto gemaakt van cake en pap… Nog even niet.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jos

    Zag ik op adweek: De kosten waren £500,000. Om een Taart-Fabia te bakken heb je nodig:
    10kg brokken witte chocola, 20kg rozijnen, 3kg geraspte sinaasappelschil, 25kg gedroogde abrikoos, 12.5kg bessenjam, 5kg cacaopoeder, 100kg bloem, 180 verse eieren, 100kg strooisuiker, 90kg bruine suikerpasta, 50kg poedersuiker, 40kg zwarte suikerpasta, 20kg geconfeite kersen, 50kg witte suikerpasta, 30kg bruine amandelen, 42kg chocolade caramel.
    Nu kun je aan de slag. Om je eigen lekkere Favia te maken heb je dus niet meer nodig dan een paar honderd kilo grondstoffen, een paar goede vakmannen en –vrouwen en een berg inspiratie.
    Na het opnemen van de commercial was het plan om de taart in stukken te snijden en uit te delen aan de plaatselijke liefdadigheid, scholen en ziekenhuizen. Helaas heeft de auto zo lang onder de hete studiolampen gestaan dat dat een gezondheidsrisico zou zijn geworden. Ze hebben nog wat onderdelen kunnen bewaren, zoals de marsepeinen zijspiegels en de chocolade snelheidmeter. De rest van de auto is ingeleverd voor op de composthoop en zal als zodanig dienen voor de inwoners van Clapton in Oost Londen, die er hun tuintjes mee kunnen bemesten.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    @Jos: leuke informatie, dank je. Ik moet kennelijk nóg meer branche-info lezen…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.