Een primeur in reclameland. Vanavond om 19.42 uur verschijnt de eerste interactieve tv-commercial die een via een van de bestaande (publieke) zenders wordt uitgezonden. Het gaat om eentje voor Holland Casino, Vegas Nights, te zien via SBS6 voor kijkers die abonnee zijn van UPC Digitaal, meldt vakblad Adformatie. Kijkers kunnen wat winnen door de rode knop op hun afstandsbediening te gebruiken. Ruim 425.000 abonnees zouden er gebruik van kunnen maken, claimt UPC. Jeroen de Bakker van reclamebureauTBWA zegt dat televisie op deze manier ‘’de aanjager wordt van interactiviteit.’’ Hij denkt dat deze eerste interactieve commercial brede navolging krijgt. ‘’Zeker als ik zie wat grote adverteerders als bijvoorbeeld Philips in Engeland op dit vlak doen.’’ Voor een interactieve commercial moet de adverterende partij uiteraard een hoger tarief betalen.
Eerder meldde Tele2 halverwege deze maand met de eerste interactieve commercial te komen, voor Agis. In dit geval gaat het echter niet om uitzending van eentje via een van de bestaande zenders, meldt Adformatie. Het eigen kanaal is erbij betrokken. Dit wordt vandaag bij Emerce minder complex genoemd, want bij Holland Casino is ook de zender SBS6 betrokken.
Lees ook:Eerste interactieve tv-spotje UPC al in december
Lees ook:Interactieve 3D-gevelprojectie reclame voor heropening Casino Scheveningen
Lees ook:Finger Salsa Workout op je toetsenbord: reclame Holland Casino
Lees ook:Heinekens Trom-Pet in ‘Duits’ EK-spotje met Holland Casino
Lees ook:Holland Casino maakt reclame voor try out-pakket van €35
reclame hoort erbij