Categorie: "Buitenreclame"

Buitenreclame: schepen in Hamburgse haven worden pasta-eters

‘'So good, you can't let go'' luidt de slogan van de Duitse pastaketen Mondo Pasta en het reclame- bureau verzon deze opvallende en knap bedachte buitenreclame om dat maar eens onder de aan- dacht te brengen. Op een druk bez ochte plek in Hamburg, de haven. Maar niet druk ge- noeg om echt te scoren met de giga- stickers. Media- aandacht krijgen was essentieel en dat kwam wel goed volgens mij.

Auto-ongeluk bij billboard: was het de alcohol of was het Sloggi?

''Auto over de kop Van Foreestweg'' stond er boven een gortdroog berichtje op de site van de Brandweer in Delft.  ''Een 20-jarige Delftenaar wilde 30 april rond 18.15 uur met zijn auto op de kruising Foreestweg met de Provincialeweg linksaf slaan. Hij zag daarbij een 40-jarige automobilist uit Delft over het hoofd. Hierdoor ontstond een aanrijding waarbij de 20-jarige met zijn auto over de kop sloeg. Niemand raakte gewond.'' Gelukkig maar. Er was wel alcohol was in 't spel en de ''beginnende bestuurder'' krijgt een proces verbaal en is  zijn kentekenbewijs (?) kwijt, staat er. De Sloggi-billboard kwam niet voor in de tekst. Maar was het de drank of was het Sloggi (of allebei)? Het Sloggi-bloot -zie foto van Martin van Os (geen familie)- kan de aandacht van ons mannen soms toch erg afleiden, niet waar? Wat als de 20-jarige sober was geweest en een rechtzaak zou aanspannen tegen Sloggi en/of buitenreclame-exploitant JCDecaux? Dat zou nog eens wat interessante publiciteit hebben opleverd! (via HardCopy)

Miele, er is geen betere, behalve dan voor ballonvaarders

Buitenreclame, en heel goed, van Miele. Om onduidelijke redenen houdt blog Media4You er niet van om met bronnen te werken bij overgenomen campag- nes. Meer informatie over de origine van deze uiting heb ik helaas niet beschik- baar. Erg leuk contrast met de vorige reclame-uiting uit Hong-Kong voor een stofzuigmerk, Electrolux, op Reclamewereld.blog. Heel geestig, die commercial. Via Media4You dus.

Billboard Air Berlin in Düsseldorf slim verpakt als vluchtinformatie

Een ''mooi voorbeeld van effectieve reclame'' noemt Patrick van Vakan- tie.paginablog deze uiting van Air Berlin, die hij onlangs zag op Düsseldorf International Airport. Een groot scherm met vluchtinformatie bleek een billboard met reclame voor de Duitse prijsvechter Air Berlin. Volgens hem trappen daar geheid veel mensen in. Patrick verder: ‘'Als ik de prijzen zo eens bekijk doen ze in Duitsland nog niet aan all-in tarieven zoals we ze hier wel kennen sinds 1 april dit jaar.''

''

City FM en Café Fresco winnaars Gouden Peperbus-prijs JCDecaux

City FM als Café Fresco, het drankje van Douwe Egberts en Campina, hebben een Gouden Peperbus en een cheque voor een gratis buiten- reclamecampagne i n ontvangst genomen. Ze waren winnaars in de competitie van buitenre- clame-exploitant JCDecaux voor de ‘'beste buitenreclame van het afgelopen jaar.'' Allebei de beste? Ja, City FM (makers: bureau Arc Amsterdam) won de vakprijs, Café Fresco (FHV BBDO) de publieksprijs, waarvoor in de maand maart in totaal 6.900 werd gestemd. De publieksprijs werd overhandigd door Joop Roozen, marktkoopman op de Albert Cuyp, de vakprijs

McDonald’s vestigt ijskoud de aandacht op nieuwe Cold Coffee

Hoe vestig je de aandacht voor een nieuw product, een drankje, voor een minimaal reclamebudget? Zo. En de boodschap is nog glas-, nee ijshelder ook. Deze buitenreclame-campagne werd in Seattle gelanceerd door McDonald’s, voor haar nieuwe Cold Coffee (iced coffee). En als onderdeel van de strijd met Starbucks. Dus stop je het blikje in ijsblokjes, met een kaartje erbij dat goed leesbaar is, door het ijs heen: Cold is coming. Alleen, dan wordt dit stuntje maar door weinig mensen gezien, zegt u. Ja, dus hoop je maar dat de media er wat in zien, als (gratis) redactioneel item. Het bureau is BBD. Via Adverbox.

Zelfs de bomen langs de weg maken reclame voor de Golf GTI

Vanwege de Autorai wat meer over autoreclame. Voor de kopjes thee van Lipton in de tuin had de natuur een handje nodig, maar hier hoefde niets gerommeld te worden. Moet toch een van de goedkoop- ste uitingen ooit zijn geweest van voor de Volkswagen GTI. Maar je moet maar op 't idee komen. Bedacht in winderig deel in GTI's moederland, meer weten we niet (tekst eronder was onleesbaar).

Theekopjes in de tuin maken reclame voor Garden Tea van Lipton’s

Bij blogger/reclamemaker Donald gingen er meteen ‘'photoshop-alarm- belletjes'' rinkelen toen hij deze fraaie uiting zag voor de Garden Tea-variant van Lipton's, gemaakt door reclamebureau JWT in Cairo. Te knap om echt te zijn. Maar als het echt is, petje af. Knappe buiten- reclame voor dit Britse theemerk van Unilever. Zelfs de oortjes kloppen. En als het niet echt blijkt, toch een knappe printuiting. Via Advertising for Peanuts.

Ikea maakt effectief reclame op de Keukenhof – met meubelen

Svenska Lisse. Prinses Victoria, de toekomstige koningin van Zweden, opende deze week de 58ste bloemen- tentoonstelling in de Keukenhof en haalde de vp van De Telegraaf omdat ze het paaltje met de ‘'officiële'' openings- knop per ongeluk had omgeduwd. Groot nieuws natuurlijk. Gelukkig is ze er niet in de ballenbak van Ikea getuimeld. Had gekund. Oh, was dat er niet? Wel genoeg andere artikelen van het Zweedse woonwarenhuis. Goeie reclame natuurlijk. Tentoonstellingsarchitecten hebben producten ‘'geïntegreerd in tuinen'', meldt Zibb Retail. Onder meer een zontuin en een poptuin met Abba-muziek zijn voorzien van Ikea-artikelen. Het thema

Nieuw initiatief studenten: reclamecampagnes op dak van taxi’s

Denk niet meteen aan je mobiele telefoon als je over mobile advertising hoort, het kan ook gewoon bewegen, op het dak van een taxi bijvoorbeeld. Nieuw voor Nederland, blijkt. Reclame aan de zijkanten is gemeengoed, een ‘'taxi-top campagne'' niet. Leuk is dat het initiatief om SB Media op te richten kwam van twee studenten Small Business aan de Hogeschool INHOLLAND (komt die school weer eens prettig in het nieuws). De hogeschool steunde Jochem Kieftenburg en Rob Stavenuiter ook. Het concept komt uit, suprise surprise, New York, maar het Duitse Taxi-AD introduceerde reclamevorm in Europa en met dat bedrijf werkt SB Media nauw samen. Jochem en Rob zijn er al druk mee in vijf Nederlandse steden.