‘Because I am a Feminist’-reclame Marlies Dekkers buiten te zien

‘Because I am a Feminist.’ De campagne van Marlies Dekkers- is nog te zien in Rotterdam, Amsterdam, Breda en Utrecht tot en met 15 mei. De campagne daagt vrouwen uit om te vechten voor hun dromen. Het lingeriemerk hoopt met billboards in vier grote steden onafhankelijke vrouwen te stimuleren om krachtige rolmodellente worden, zo meldt vaksite Marketing Tribune. ”Zij kunnen namelijk slimme, jonge meiden van allerlei achtergronden inspireren en motiveren om alles uit hun talenten te halen.” We staan volgens Marlies Dekkers aan het begin van de derde feministische golf: ”Alles wijst erop dat we ons op de rand van een nieuw, spannend kantelmoment in de geschiedenis van de vrouw bevinden; waarin een vrouw feminist kan zijn, maar ook uitgesproken vrouwelijk.’ Ze voegt daaraan toe, citeert MT: ”Ik geloof niet dat we onze bh’s nog hoeven te verbranden om een punt te maken. We zijn gelijk aan mannen, ook als we onze vrouwelijkheid vieren. Wij zijn CEO’s die zich mooi opmaken, professoren die zich sexy kleden en moeders met minnaars. We houden van borduren én van kickboksen. Maak kennis met Feminine Feminists. Het zelfvertrouwen dat een vrouw in haar lingerie heeft, is het eerste statement dat ze de wereld biedt.”

Lees ook:Kunst? Dolce & Gabbana trekt advertentie in Spanje
Lees ook:Maak liefde, geen oorlog zegt spectaculair spotje Axe Peace
Lees ook:Onderzoek: Meeste vrouwen niet geraakt door vrouw-in-reclame
Lees ook:Onder goed, geel en sexy: de billboard (haha) van Zeeman
Lees ook:Roorda: ‘De vrouw is een lustobject en dat is maar goed ook’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.