Uit eten voor €1 meer adviseert Streetsmart-reclame

Streetsmart, een initiatief van Amsterdamse horeca-ondernemers, adverteert met bijgaande reclame-uiting deze week in de hoofstad (KLIK erop om desgewenst wat te vergroten). Betaal een euro meer voor de dakloze en in moeilijkheden verkerende Amsterdammer die het kan gebruiken is de oproep. Want die zijn er ook nog, nu alle aandacht uit lijkt te gaan naar vluchtelingen van verre oorlogsgebieden. Internationaal heeft het Streetsmart project zijn succes inmiddels bewezen bij het ondersteunen van projecten voor daklozen, gezinnen die op straat komen te staan en mensen met psychische problemen. Citeer ik de site van Streetsmart Amsterdam, waar ze leren van de ervaringen uit Londen. Daar is Streetsmart al sinds 1998 een succes. Zorgorganisatie HVO-Querido uit Amsterdam heeft de opstart van het project in Nederland gefinancierd. 100% van de restaurant-opbrengsten gaat rechtstreeks naar het goede doel. Dat kunnen projecten van HVO-Querido zijn, maar ook van andere organisaties die zich voor dezelfde doelgroepen inzetten. Aldus de site van Streetsmart.nl Amsterdam.

Lees ook:Mathilde Santing: reclame voor Fonds Psychische Gezondheid
Lees ook:Club psychische patiënten wil radioban op spotje met Napoleon
Lees ook:Unicum? Advertentiepagina in Volkskrant ‘niet beschikbaar’
Lees ook:Voor iedereen die denkt dan iemand met een depressie…
Lees ook:Gun je sportvereniging mazzeltje zegt advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.