Bekijk de beste buitenreclame-uitingen van Cannes 2011-12

Op het vorige maand gehouden internationale reclamefestival van Cannes was ‘buitenreclame’ een van de vele -rond 15- inzendcategorieën. Reclamesite Adweek in de VS zette er een aantal, zoals dat heet, op een rijtje. Maar dan alleen de Grand Prix en de winnaar van gouden Leeuwen/Lions-prijzen (er was ook nog zilver en brons). Bijgaand, als voorproefje, iets heel roods om de aandacht te trekken voor dit item, met de iconische witte streep van Coca-Cola. Die won de Grand Prix en werd gemaakt door Jonathan Mak Long, in opdracht van reclamebureau Ogilvy Shanghai. Deze 20-jarige design student uit Hong Kong was eerder in het nieuws vanwege zijn eveneens ijzersterke logo RIP-Steve Jobs-logo na de dood van Apple’s oprichter. Zie al die Gold Lions van Cannes 2011-12 HIER.

 

Lees ook:Arme oma moet vijf keer sterven in commercial Zonajobs
Lees ook:China’s 1e Grand Prix in Cannes: prachtreclame Samsonite
Lees ook:Grand Prix Cannes: Amerikaanse printreclame voor wasmiddel Tide
Lees ook:Europese reclameprijzen Terugroepactie VW en Centraal Beheer-bus (van DDB)
Lees ook:Volkswagen nogmaals gekozen tot Adverteerder van het Jaar in Cannes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.