Categorie: "Advergame"

Vang de rotzooi op in aardige reclamegame van energiegigant E.on

Eindelijk weer eens een aardige reclame- spelletje, advergame. Deze is Engelstalig van het van origine Duitse energiebedrijf E.on, dat ook actief is op de Nederlandse markt en de laatste tijd stevig reclame maakt. Maar nog niet zo. Vang de rotzooi op van onnaden- kende collega's en stop het in de juiste vuilnisbak. Klik voor spelletje op E.ON Energy Champions. Via Adrants.

Finger Salsa Workout op je toetsenbord: reclame Holland Casino

Ook reclame. En alleen al de moeite waard vanwege die lekkere muziek. Holland Casino heeft zich in het populaire Salsa-dansen gestort, op je toetsen- bord welteverstaan. De bekende Remco & Charissa dansen met je mee (en voor de onvermijdelijk in te zenden Salsa-dansfilmpjes die je maakt zijn onvermijdelijk prijzen te winnen). En dit alles tgv de Latin Days die Holland Casino organiseert deze maand, ''met opzwepende optredens van Belle Perez.'' En nog meer, zoals ''exo- tische'' gerechten. SPELLETJE HIER: Holland Casino.

Reclamespelletje op Franse introductiesite van de Dodge Nitro

De Dodge Nitro wordt met veel tamtam in Europa geïntroduceerd. Ad- verblog wees op een Franse site, t.g.v. de lancering van de Amerikaan- se SUV daar. Wel in het Frans en je moet je helaas registreren, maar er zit wel een ‘'verslavende'' adver- game op de site bij. En dat heeft er al heel veel tientallen langs zien komen, dit is dus een aanbeveling voor het spel dat om adre- naline en testosteron draait. Ga naar jouer en/of survoltez vous, is het advies. Nog eentje: ‘'When you're in, use the spacebar to reach the right level of adrenaline, and then jump across the holes to get as far as possible… if you can, try to avoid the walls…''

Advergame: ‘Heet’ strandmeisje onder de douche op webcam Axe

Radio frequency identification (RFID) -Identificatie met radiogolven- is een methode om van een afstand informatie op te slaan en te lezen van zogenaamde RFID-"tags" die op of in objecten zitten. Zegt Wikipedia. Gooi maar in mijn pet. Adverblog meldt een RFID-experiment met een BEACHSHOWERCAM van Axe Essence op Dawson Isle (en dat ligt ??). Meer uitleg op de Axe-site. Je kunt de temperatuur van het water van de stranddouche aanpassen als het meisje eronder staat – en het effect op de hot beach girl aanschouwen. ''Easy and fun'', zegt het blog. Inderdaad.

Verzekeraar Ohra geeft in reclamespel Moederdag een Oranje tintje

Verzekeraar Ohra besteedt dit jaar aandacht aan Moederdag via een advergame, ofwel reclamespelletje op internet, met een Oranje tintje: Maximale Moederdag. In het spel wil Prins Willem Alexander zijn Maxima een ontbijtje brengen, aan de speler of hem dit gaat lukken. Te winnen valt een weekend-arrangement in het Best Western Grand Hotel de l'Empereur in Maastricht. Voor de schade die WA veroorzaakt, en dat is heel wat als je hem alleen z'n gang laat gaan in de gang, moet je zijn bij Ohra, dat zich dan ook zeker aandient op het juiste moment. MediaMonks maakte 't spel.

Campina maakt met nieuwe webgame/videoshow reclame voor Vifit

''Het lijkt een trend'', zegt Emerce: grote merken willen online games er steeds gelikter uit laten zien en geven daarnaast flinke hoofdprijzen weg. Zuivel- productenfabrikant Campina volgt de trend en heeft een online game met veel video- elementen gelanceerd ter promotie van gezondheids- drankje Vifit. De webgame van Campina'Vifit Wie van de 10' - is de naam game al ontgroeid, aldus het online vakblad. Er wordt gesproken van een ‘interactieve online televisie- show'.  Het persbericht: "Vooral de combinatie

Advergame: artist worden met kauwgumballetjes van Mentos

Cola met Mentos is ook lol, maar dit is weer even wat anders. Pop-art of Make art pop moet je letterlijk nemen van Mentos, het internationale (Nederlandse) snoepjesmerk. Een nieuwe Mentos-advergame, zeg maar reclamegame, waarin je gebrekkige tekeningen kunt maken, of woorden, door op de ronde Mentos kauwgumballen te klikken (ze barsten of poppen dan). Tgv de introductie van dit kauwgummerk (waar?). Verschillende kleuren (smaken verschillen) en uitwissen van foutjes kan ook. Helaas geen leuk geluidje tijdens het ‘'poppen,'' althans niet op mijn computer. Stuur je popart op, bekijk het werk van anderen. Soms live van de echte artiesten in dit vak of moet ik zeggen in deze vakjes, zoals in Canada.

Advergames: online race-game bandenmerk Vredestein blijkt succes

De online race-game van bandenmerk Vredestein, Trac Challenge, is in een half jaar tijd zo'n 300 duizend keer gespeeld, 50.000 keer meer dan verwacht. Met de ''adver- game'' wil Vredestein spelers meer 'inzicht geven in de autoband', meldt Emerce. Zo is de keuze van een band van invloed op het spelresultaat en krijgt de speler te zien hoe een band wordt geproduceerd. Het spel is voor de Nederlandse markt gemaakt, maar Vredestein overweegt nu om versies voor andere landen te maken. Naast

Crazy reclamesite Kraft verkoopt Easy Macs-noodles – met magnetron

Een heel rare site van het Amerikaanse Kraft Foods om reclame te maken voor het product Easy Macs (nooodles?) richting jongeren. Je wordt de ''University of St. Arvin'' binnen- geleid, waar van alles gebeurt en studenten op zoek zijn naar voedsel in de kantine. Je kunt er van alles wat niet mag in een magnetron stoppen, LOL. En kijken wachten op die explosie die al dan niet komt. Eieren, een tomaat, een ananas, deodorant, een football, marshmallows. Easy Mac MicroMania, heet ‘t. Met de waar- schuwing ''Do not try this yourself''. Crazy.

Je eigen mini-thrillers maken op reclamesite Nieuw Zeelandse lotterij

Spelletjes als reclame, advergames. NZ Lotteries lanceerde een site voor scratchcards, Instant Kiwi. Als je boven de 18 bent, en wie is dat niet, kun je er mini-thriller filmpjes maken, met cartoon samples en muziek. En ook prijzen winnen uiteraard. De beste producties worden vertoond. Bijgaande thrillercommercial begeleidde de introductie in Nieuw Zeeland. Aardig bedacht, door bureau Lowe. Via Adverblog.