Categorie: "Advergame"

Hem en haar: Dirty Rolling als reclamegame van Axe Shower Gel

Matig interessante advergame van Axe Shower Gel van Unilever. Probeer zelf maar/KLIK HIER. Samen rollen in zoveel mogelijk vuiligheid en dan gezellig het bad in. Maar wel op z'n nétjes hoor. Tja. Dirty Rolling heet 't spelletje, met weinig dirty maar erg smooth jazzmuziekje op de achtergrond. Je kunt 't reclame-spelletje ook doormailen. Ik ben benieuwd wanneer 't eerste echt ondeugende reclamspel er komt. Toch een uitdaging  voor een merk als Axe.

 

Go carts racen en dan netjes parkeren in reclamegame BMW’s Mini

Een aardige reclamegame, uit Duitsland, van BMW-merk Mini. Power Slide Parking, gemaakt door onlinereclamebureau Interone, laat je racen op Baby Racer-carts tot de juiste parkeerplek gevonden is. Onder- tussen kun je naar veel Mini's kijken, die langs de weg geparkeerd staan, in alle soorten en kleuren. Als je er de tijd voor hebt dan. Via Adverblog.

Hardlopen tegen Usain Bolt van Jamaica in reclamegame van Puma

Eindelijk weer 'ns een reclamegame, eenvoudig, maar aardig: dankzij Puma Running kunnen we het opnemen tegen de Jamaicaanse en Olympische hardlooptrots Usain Bolt. Ach, de snelste man ter wereld, moet lukken, met wat steun van wat cyberdope. Ga NAAR DEZE SITE (RACE BOLt, rechts boven) en: hit the spacebar! Via Adverblog. LINK http://www.pumarunning.com/#EN/running/content/side/youVsBOLT

Eigen ´rijbewijs´ halen met reactietestjes op Volkswagen R Series-site

Om de Volkswagen R Series te promoten in Nieuw Zeeland -allemaal snelle wagens- ontwikkelde reclamebureau DDB daar een aantal aardige reactietesten (KLIK HIER). Als je slaagt kun je een geperso- naliseerd rijbewijs krijgen. Doe je een of meer van de testjes slecht: opnieuw doen kan gewoon. VW promoot de Passat R36, de Touareg R50 en de Golf R32, daarover ook informatie op die site. Via Duncan's.

Rooftop Racer-game met flesje op ‘t dak opvolger Coke Zero-game

Staat er eerst een flesje Guinness sexy te wiebelen, gaan we nu aan de Coke Zero. Niet op een lichaam, maar, weer eens wat anders, op een racewagen. Coca-Cola heeft een opvolger klaar voor The Coke Zero game, meldt De Standaard Online. Waar het vorige spel rond voetbal draaide, staat nu racen centraal. Bedoeling van ROOFTOP RACER (KLIK HIER VOOR GAME) is een colaflesje in evenwicht te hou- den op het dak van een rijdende auto. Het spel is ontworpen door het Amerikaanse reclamebureau Crispin Porter + Bugosky, dat eerder al Subservient chicken en Simpsonize me maakte voor Burger King.

KissFight, een reclamegame van Mentos (lekker fris met kussen toch)

In a world where fresh breath is  king, one man battles it out to become the Ultimate Master. There´s nothing like a Mentos kiss… Nu even geen potje voetballen, even geen Oranje, maar een Engels wedstrijdje kussen. Als reclamegame -een soort mond-tot-mond-reclame campagne haha- want het kust toch zo lekker fris met Mentos in de bek. Op naar het door de Londense reclamebureau BBH gemaakte KISSFIGHT van Mentos.

Battle of the sEKses is EK Voetbal-reclamespel Mediamarkt en LG

Battle of the sEKses (klik HIER om te spelen) heet de voetbalgame annex EK quiz van LG Electronics en Mediamarkt. ''Een spannend EK voetbalspel annex kenniskwiz die een eind maakt aan de vooroordelen rondom vrouwen, mannen en voetbal.'' Spelers maken kans op de nieuwe LG Scarlet Televisie (''de dunste LCD TV ter wereld'') of vele andere prijzen. Dat meldt het blog GamesAds, dat EK Voetbal- gerelateerde advergames of reclamespelletjes verzamelt. EN WAT brengt Mediamarkt als belangrijkste item op zijn site deze maand? Een Samsung-tv… Logisch, niet waar.

Volkswagen introduceert Snake-spel als interactieve reclamegame

Volkswagen lanceerde vandaag een nieuwe interactieve campagne: Volkswagen Snake, lees ik op Marketing Facts. Inderdaad, gebaseerd op het bijzonder populaire spelletje snake, vooral bekend van de Nokia-gsm. Maar dan met VW en te vinden op deze DEZE SITE. Het reclamespel -advergame in 't jargon- is een vervolg op de erg geestige landelijke verrassend betaalbaar-campagne van Volkswagen die de vanaf-prijzen van een aantal belangrijke modellen accentueert (het imago van VW is immers opmerkelijk duur). MF citeert Mervyn ten Dam van bureau Achtung!, de maker van VW Snake: ''Een nieuwe vanaf-prijs komt pas tot leven, wanneer je het verschil ten opzichte van de oude prijs ontdekt. Met het laagdrempelige spelprincipe van Snake doe je dat spelenderwijs: je speelt de prijs omlaag, hoe lager de prijs, hoe meer volk achter je wagen.'' 

Online dansgame van Nivea maakt reclame voor Diamond Gloss-lijn

Aardig idee. Nivea brengt op haar site een online dansgame (klik) ter promotie van Nivea Diamond Gloss, een nieuwe lijn haarverzorgingsproducten, waarin deelneemsters worden uitgedaagd om hun beste dancemoves te showen, meldt Molblog. De dansgame, ontwikkeld door bureau Q1, sluit aan op de sponsoring van het SBS6 programma Dancing Queen. Je kunt er bijzondere prijzen winnen, zoals een personal shopper , een diamanten ring, een 'make over' in Londen en een ‘Diamond Gloss limited edition' Aprilia scooter. Ook worden er wekelijks 100 NIVEA Diamond Gloss pakketten weg gegeven.

Online autokennis-quiz Wheel & Deal gelanceerd door ING Car lease

Een aardige online autokennisquiz, dat lanceerde ING Car Lease, dat zegt met ruim 80.000 leaseauto's één van de grootste autolease- maatschappijen van Nederland te zijn. Bezoekers van Wheel & Deal maken kans op mooie prijzen, zoals een jaar lang rijden in een fraaie Alfa Brera of een ''uniek F1-jack''. Je kunt ook vragen toevoegen en uiteraard vrienden uitdagen om het tegen jou op te nemen (en ING heeft geen bezwaar als je ondertussen ook nog een auto bij ze least). Paul van Veenendaal van de maker, bureau La Comunidad: ''Naast alle politieke en milieu discussies wil ING Car Lease autorijdend Nederland ook weer eens de leuke kant van autorijden laten zien.''