Luchtverkeersleiding: wervingsreclame met eigen game

Luchtverkeersleiding Nederland lanceert eigen reclamegame, Take Control of the Tower,  als ‘een leuke manier om het vak luchtverkeersleiding onder de aandacht te brengen.’ Er is permanent een personeelstekort, want de selectie voor dit beroep is -logisch- heel streng. Over dat spelletje staat vandaag een hele pagina in gratis dagblad Metro, zie bijgaand, in de vorm van een ‘advertorial.’ Dat is een ADVERTentie die er als redactie, editORIAL, uitziet. Dat woord staat er ook boven, moet zelfs. Hier op de pagina onleesbaar, ondanks klikken erop, maar alle informatie is te vinden op de speciale LVN-site. Op 27 april strijden 30 spelers met de hoogste score live tegen elkaar. MAAR. De LVL blijft zeer selectief: ”Om deel te nemen aan het Kampioenschap moet je voldoen aan de toelatingseisen voor echte luchtverkeersleiders: je hebt minimaal vwo of een propedeuse hbo en bent niet ouder dan 26 jaar. Inschrijven voor het NK kan t/m 14 april. Tussen 16 en 19 april hoor je of jij bent geselecteerd voor het NK. Speel dan de game én schrijf je in voor het Nederlands Kampioenschap!” PS Hoop dat ze bij de LVL-opleiding ook hameren op het belang van het vermijden van lawaai en luchtverontreiniging voor burgers.

Lees ook:Goedkoop naar bierparadijs Brussel in Thalys-reclame
Lees ook:WTF: Snelle Jelle organiseert kampioenschap ‘Drekracen’
Lees ook:De Telegraaf begint omroep Wakker Nederland met vp als advertentiepagina
Lees ook:Vroegboekkorting Feyenoord nog even in de reclame
Lees ook:Recordjackpot in Nederland van €75 miljoen gemeld in advertentie Eurojackpot

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.