Nieuwe ‘reclamegame’ bananenmarketeer Chiquita


Populair aan het worden, de ‘reclamegame’ ook advergame genoemd. Wil je een ‘bananenboer’ worden? Een reisje naar een bananenboerderij in Costa Rica winnen? Dat kan, met de nieuwe, fraai ogende reclamegame -een internetgame van een bedrijf of dienst- van Chiquita. De game is gelanceerd in Nederland, België, Oostenrijk en Zwitserland en doet denken aan SimCity. Dus: bananen telen, zorgen dat de werknemers ook goed in hun vel zitten, en met respect voor het milieu. Zo steek je er nog wat van op ook. En nu maar hopen

dat Chiquita alles echt zo goed voor elkaar heeft in het eigen bedrijf.

Dit spel noem ik een reclamegame, als Nederlandse term voor het Amerikaans/Engelse advergame, maar dat wekt de indruk als het spelletje een reclamezuil vormt. Niet dus, het is eigenlijk meer, in dit geval, een sponsoring van een game door een en hetzelfde merk. Stoort daarom dus niet. Maar goed, wie aan bananen denkt, denkt aan Chiquita, is de bedoeling. Ook bij de groenteboer, hopen ze.

Lees ook:Reclamegames Volvo, Vrumona en Sport Drenthe op voor Dutch Game Award
Lees ook:‘Bizarre’ reclamegame van Doritos heet Hotel 626 (niet altijd open)
Lees ook:Fly for Fortune, nieuwe advergame van KLM
Lees ook:Reclamegame Sony Ericsson’s C902 als James Bond-promotie
Lees ook:Racen met Red Bull, maar dan anders: zeepkar-racen als reclamespelletje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.