Lijkt Overtoom wel, zo snel . Of Bol.com. Of Wijnvoordeel. Maar lauw bier? Hoe lang duurt ‘t om dat actiebier van Heineken van Gall & Gall goed gekoeld te krijgen? Gelukkig is de EK Finale Frankrijk-Portugal pas zondagavond. ”Voor 16.00 uur besteld, morgen in huis. En natuurlijk ook verkrijgbaar in de winkels. Heerlijk toch?,” meldt bijgaande advertentie die wij vanochtend uit De Telegraaf plukten (KLIK erop om iets te vergroten). Zaterdag bellen kan ook kennelijk. Want: deze actie loopt t/m zondag 17 juli,maximaal 6 kratten per klant, exclusief statiegeld, melden de kleinere lettertjes slechts. En groter, in oranje (los van de actieprijs van een krat van 24 flesjes Pilsener van 30 cl): Op=Op. Zo maar een vraag: hoe, bij online bestellen & thuisbezorgen, check je eigenlijk hoe oud de ontvanger ècht is? Als je je moet legitimeren als je al 25 of jonger bent, zoals de advertentie meldt in de allerkleinste lettertjes?
PS Maar, eh, zou deze geplande actie van Albert Heijn-zus Gall & Gall misschien iets te maken hebben gehad met het tijdelijke kratjestekort van Heineken, waarvan Jumbo de dupe dreigde te worden werd? Al is alles wel weer heel snel opgelost… ”Jumbo liet half mei weten een miljoen extra kratten nodig te hebben, dat kon Heineken niet zomaar regelen”, reageerde een Heineken-woordvoerder deze week tegen Nu.nl. ”Inmiddels leveren de maatregelen die we genomen hebben wat op. Het was een planningsprobleem, geen onwil.” Storm in een flesje bier dus. Maar, elk nadeel heb ze voordeel: mooie DFWU-publiciteit voor Jumbo… (=Don’t Fuck With Us ).
Lees ook:Jumbo biedt excuses aan per advertentie voor het niet mogen leveren van kratjes Heineken
Lees ook:Korting voor thuisblijvers als reclame voor Gall & Gall
Lees ook:‘Nieuwe Hamersma winnaars’ aangekondigd in wijn advertentie Gall & Gall
Lees ook:Heineken Extra Vers beschermd tegen tijd, temperatuur en licht meldt reclame
Lees ook:La Palma Merlot is toppertje in Wilde Wijn Dagen-reclame Gall & Gall